تاریخ انتشار: یکشنبه 25 خرداد 1393
 دستورالعمل های مورد نیاز برای ایجاد سلولهای زایا در شرایط آزمایشگاهی

  دستورالعمل های مورد نیاز برای ایجاد سلولهای زایا در شرایط آزمایشگاهی

یک تیم برجسته از زیست شناسان تولید مثل اعلام کرده اند که در تحقیقاتی با هدف تولید سلول های زایا( پیش سازهای اسپرم و تخمک) در آزمایشگاه باید یک استانداردهای علمی بسیار دقیق را رعایت شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین می گویند به دلیل این که سلول های زایا به نوعی نهایی ترین شکل سلول های بنیادی هستند(پیش ساز)، محققین به شدت دنبال تولید آزمایشگاهی این سلول ها برای مقاصد تولیدمثلی هستند. هنوز هیچ محققی نتوانسته است ادعا کند که توانسته است میوز را در شرایط آزمایشگاهی شبیه سازی یا تکرار کند. میوز مرحله حیاتی در تکوین سلول های زایا در پستانداران است.

زمانی که تکنولوژی های تولیدمثلی مصنوعی در صدد دستکاری های بی سابقه سلول های زایا هستند، به دلیل مخاطرات بالا، ضروری است که جامعه علمی بالاترین سطح استاندارد را در جهت انجام تحقیق و رسیدن به تولید آزمایشگاهی گامت در نظر بگیرد.

محققین به منظور رسیدن به یک گلد استاندارد، لیستی از معیارها را برای تولید سلول های زایا در شرایط آزمایشگاهی در مدل موشی پیشنهاد کرده اند. در کنار وقایع کلیدی که در کنار تکوین اسپرماتوسیت و اووسیت اتفاق می افتد، تست نهایی این است که آیا جنین دو سلولی ایجاد شده از سلول های زایا در شرایط آزمایشگاهی، زمانی که در رحم یک میزبان ماده قرار گرفت، می تواند رشد کند و تبدیل به نوزادی شود که قادر به ادامه حیات است.

این محققین می گویند این دستورالعمل ها نتیجه سال ها مطالعه ترکیبی روی فرایند میوز است و به جامعه محققین یادآوری می کند که برای رسیدن به هدف نهایی خود باید بیشتر و بیشتر به پدیده میوز بپردازند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه