تاریخ انتشار: دوشنبه 26 خرداد 1393
میزان بقای مبتلایان به سرطان سینه در کشور افزایش یافت
معاون آموزشی پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی:

  میزان بقای مبتلایان به سرطان سینه در کشور افزایش یافت

معاون آموزشی پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی گفت:آمار ها نشان می دهد که میزان بقای 5 ساله بیماران سرطان سینه در کشور افزایش چشمگیری یافته است .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان،دکتر شهپر حقیقت در نشست خبری در پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:آمار ها نشان می دهد که میزان بقای 5 ساله بیماران سرطان سینه در کشور چه در مراکز خصوصی و دولتی 70 تا 80 درصد است.
 
به گفته وی این نشان دهنده این است که تشخیص ، درمان و همچنین نجات جان بیماران سرطان سینه در کشور با موفقیت درمان همراه بوده است و توانسته میزان بقای عمر بیماران را افزایش دهد.
 
حقیقت یادآور شد:تحقیقات پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی نشان می دهد که میزان بقای 5 ساله بیماران سرطان سینه تا 80 درصد نیز افزایش داشته است.
 
وی با بیان اینکه سرطان سینه در کشور از شیوع بالایی برخوردار است گفت :سالانه حدود 8 تا 10 هزار بیمار جدید سرطان سینه در کشور شناسایی می شود.
 
معاون آموزشی پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی اضافه کرد:با توجه به ترکیب سنی جمعیت کشور در حال حاضر سرطان سینه در دهه 40 تا 50 زنان بروز می کند و این درحالی است که این بیماری در کشورهای پیشرفته در سالمندی بروز می کند.
 
حقیقت اظهار کرد: بیش از نیمی از مبتلایان به سرطان سینه در مراحل 3 یا 4 بیماری تشخیص داده می شوند . با تشخیص زود هنگام این بیماری می توان مراحل درمان را با موفقیت سپری کرد .
 
به گزارش ایرنا به گفته وی در حال حاضر تشخیص و درمان سرطان سینه در کشور از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و با تکنولوژی پیشرفته ای که وجود دارد می توان بیماران را شناسایی و تحت درمان قرار داد.
 
معاون آموزشی پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی اضافه کرد : ارتقای کیفیت زندگی مبتلایان به سرطان سینه از اقداماتی بوده است که از آن غافل بوده ایم . 
 
حقیقت به پیشگیری به عنوان مهمترین مقوله اشاره کرد و اظهار کرد: اطلاع رسانی و آموزش به زنان در خصوص سرطان سینه باید از اولویت های حوزه سلامت و بهداشت قرار گیرد.
 
وی یاد آور شد:در کشور تحقیقات پراکنده ای در خصوص سرطان سینه صورت گرفته است اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم .
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه