تاریخ انتشار: پنجشنبه 24 فروردین 1391
می خواهید مغز نوزادتان رشد کند؟

  می خواهید مغز نوزادتان رشد کند؟

واکنش های غیر ارادی اولیه یا حرکت ماهیجه های نوزادان نقش کلیدی در رشد عملکرهای مغزی و قابلیت یادگیری آنها دارد.  در شرایط عادی، همه واکنش ها در مرحله های مناسب رشد یک کودک پدیدار خواهد شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از نیو استریتز تایمز ، به گفته کارشناسان هنگامی که این واکنش ها آغاز نمی شود، به عبارت دیگر، تابع شده یا از آنها ممانعت به عمل می آید، این اقدام از رشد طبیعی سیستم های عصبی جلوگیری نموده، و به مشکل های کیفیتی و رفتاری، و دشواری در توانایی یادگیری کودکان منجر می گردد.

فوئب لونگ، یک متخصص آموزشی سازوکار حرکت های بدن و مشاور در کمک به کودکان دارای نیازهای ویژه، می گوید که تجربه حرکت ها و بازی های دوران ابتدایی [زندگی] مغز را به کنش واداشته و شبکه های عصبی را گسترش می دهد.

به گفته او: بسیاری از کودکانی که در دوران کودکی به اندازه کافی و مناسب تجربه های حسی و حرکت های فیزیکی ندارند ممکن است دچار کاستی هایی در یادگیری شوند.

لونگ می گوید که عامل های پرشماری می تواند پیشرفت طبیعی واکنش های نوزاد و حرکت های رشدی وی را دچار گسستگی نماید.

به نوشته پژوهشکده علوم شناختی "برای نمونه، نوزادی که دارای یک تولد طبیعی است الگوهای حرکتی واکنشی نخستینی را پشت سر می گذارد، اما کودکی که از راه سزارین به دنیا می آید با این واکنش ها درگیر نمی شود."  او می افزاید: "هنگامی که کودکی سینه مال می رود، او ارتباط های میان نیمکره چپ و راست مغزش را توسعه می دهد، جسم پینه ای (کورپس کولاسم) اش را تقویت می کند.  این حرکت ها شبکه های عصبی ای در مغز را گسترش می دهد که برای یادگیری اساسی است.  قرار دادن کودک در رو-رووک می تواند این رشد طبیعی در او را به تاخیر اندازد."

او ادامه می دهد: این که به کودک اجازه داده شود ساعت های طولانی را به تماشای تلویزیون نشسته و یا به جای بازی با اعضای خانواده و دوستانش بازی های رایانه ای انجام دهد می تواند سبب تاخیر در گفتار و دیگر مشکل های رشدی برای کودک شود.

به اظهار لونگ:"هر اندازه که ما بیشتر مانع حرکت های رشدی یک کودک شویم، به همان اندازه بیشتر در توان یادگیری مغزش حفره ایجاد می کنیم.  هر اندازه که کودک بیشتر حرکت کند، به همان اندازه بیشتر ارتباط های درون مغزش بهتر می شود. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه