تاریخ انتشار: دوشنبه 02 تیر 1393
زنده نگه داشتن امیدها برای احیا شنوایی با استفاده از سلول های بنیادی گوش داخلی

  زنده نگه داشتن امیدها برای احیا شنوایی با استفاده از سلول های بنیادی گوش داخلی

تخریب سلول های گانگلیون مارپیچی در گوش داخلی یکی از دلایل اصلی ناشنوایی است و مطالعات نشان می دهد که سلول های بنیادی این ناحیه می توانند منبعی مناسب برای ترمیم و جایگزینی سلول های این ناحیه باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، سلول های گانگلیونی مارپیچی برای شنوایی ضروری هستند و تخریب بدون بازگشت آن ها در گوش داخلی در بسیاری از انواع ناشنوایی ها امری متداول است. سلول های گانگلیونی مارپیچی در افراد بالغ قدرت ترمیم و بازسازی ندارد. با این وجود، شواهد جدید در مدل های موشی نشان می دهد که سلول های بنیادی گانگلیون مارپیچی که در گوش داخلی وجود دارند قادر به خودنوزایی هستند می توانند رشد کرده و برای تمایز به سلول های گانگلیونی مارپیچی بالغ القا شوند.

این مطالعه کاری مشترک حاصل همکاری محققین دانشگاه گوته آلمان، مدرسه پزشکی هاروراد و درمانگاه چشم و گوش ماساچوست بوستون بوده است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که ویژگی خودنوزایی نشان داده شده به وسیله سلول های بنیادی گانگلیون مارپیچی آن ها را منبع امیدوار کننده ای از سلول های جایگزین برای درمان های طراحی شده برای ترمیم ساختارهای عصبی گوش داخلی معرفی می کند.

این مطالعه می تواند جالب تر نیز باشد با دانستن این که این سلول های بنیادی گانگلیون مارپیچی را می توان در in vitroنیز کشت داد. البته این سلول ها در حالت طبیعی ویژگی ها ترمیمی ضعیفی در گوش پستانداران دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه