تاریخ انتشار: شنبه 26 فروردین 1391
ژن درمانی رادیکالی ممکن است به بیماران مبتلا به پارکینسون کمک کند

  ژن درمانی رادیکالی ممکن است به بیماران مبتلا به پارکینسون کمک کند

پزشکان یک ویروس اصلاح شده حامل ژن های کد کننده پروتئین های مورد نیاز دوپامین که برای کنترل مناسب تحرک لازم است را به یک بیمار پارکینسونی تزریق کردند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medindia، با توجه به تلاش های زیاد برای ایجاد روش های درمانی مناسب در بیماران پارکینسونی، یک زن انگلیسی برای اولین بار 15 سال پس از درمان با ژن درمانی رادیکالی قادر به نوشتن شد.
شیلا روی، 17  سال پیش مبتلا به بیماری پارکینسون تشخیص داده شد و برای انجام فعالیت های ساده مثل نوشتن با مشکل مواجه بود. او به عنوان یکی از 15 بیمار مبتلا به پارکینسون، برای درمان با ژن رادیکال در بیمارستان Addenbrooke کمبریج انتخاب شد.
پزشکان یک ویروس اصلاح شده حامل ژن های کد کننده پروتئین های مورد نیاز دوپامین که برای کنترل مناسب تحرک لازم است را به این بیمار تزریق کردند. این درمان که به ProSavin مشهور است، توسط محققان BioMedica آکسفورد ابداع شده و بدون نیاز به تکراراست.
خانم Roy با بیان اینکه این درمان اجازه عملکرد بیشتر را به او می دهد، گفت: "درمان با ProSavin سبب افزایش اعتماد به نفس وعملکرد بهتر فعالیت های حرکتی من شده است. من می توانم به طور معمول اعمال حرکتی بیشتری را انجام داده وپس از 15 سال برای اولین باربنویسم. "
پایان مطلب/


ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه