تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 تیر 1393
کشف نقش سلول های بنیادی در درمان آسیب ها و اختلالات تحلیل برنده عصبی

  کشف نقش سلول های بنیادی در درمان آسیب ها و اختلالات تحلیل برنده عصبی

محققین دانشگاه فلوریدا نشان داده اند که مهار کیناز وابسته به Rho(ROCK) و دفسفریلاسیون کافیلین متعاقب آن، فرا رشد نوریتی را در سلول های PC12 وساطت می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday،  فقدان ترمیم آکسونی در سیستم عصبی مرکزی بالغین یکی از دلایل اصلی اختلالات تحلیل برنده عصبی است. بنابراین فرارشد نوریتی به واسطه مهار ROCK به صورت بالینی، یکی از راه های درمانی برای بیماری هایی مانند آلزایمر، آسیب نخاعی و آسیب های مغزی ترومای و سکته است.(ژانگ و همکاران،2006).

در ادامه این مطالعه محققین چینی سلول های بنیادی مزانشیمی را  با موفقیت به یک مدل آسیب مغزی ترومایی پیوند کردند. در واقع سلول های بنیادی مزانشیمی منتقل شده به سطح مغز قادر به مهاجرت به ناحیه آسیب دیده بودند. در واقع این روش مشکلات متعدد مرتبط با تزرقات سیستمیک را مرتفع می سازد. علاوه براین، سلول های بنیادی مزانشیمی قادر به ترمیم و حفاظت عصبی خواهند بود که آن ها را برای پیوند موثرتر می سازد(لام و همکاران ،2013).

ترکیب این نتایج مختلف می تواند درمانی ارزشمند برای درمان اختلالات تحلیل برنده عصبی باشد. درواقع این محققین درصد هستند از ترکیب عوامل دارویی مانند مهارکننده های ROCK یا فاکتورهای رشدی مانند BDNF و سلول های بنیادی برای افزایش میزان بقا و ظرفیت تمایزی سلول های بنیادی پیوند شده در مدل های جانوری نوروتروما و اختلالات تحلیل برنده عصبی استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه