تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 تیر 1393
سلول درمانی ممکن است به طور موثر استئوآرتریت را درمان کند

  سلول درمانی ممکن است به طور موثر استئوآرتریت را درمان کند

دانشمندان تایوانی دریافته اند که سلول های بنیادی خون محیطی را می توان با تزریق فاکتور تحریک کننده کلونی گرانولوسیتی(G-CSF) به رت های مدل استئوآرتریت، متحرک کرد. مغز استخوان برای تولید سلول های بنیادی تحریک می شود و در نتیجه مانع از پیشرفت استئوآرتریت می شود. این یافته های می تواند منجر به درمان موثرتر استئوآرتریت شود. بیماری استئو آرتریت یک بیماری مفصلی استکه بیش از 10 درصد جمعیت بالای 60 سال را در آمریکا مبتلا کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، عموما درمان استئوآرتریت با استفاده از داروهای ضد التهابی، ضد درد، مکمل های لیز کننده و جراحی صورت می گیرد. سلول های بنیادی خون ساز مشتق از مغز استخوان درمانی بالقوه برای استئوآرتریت هستند. در این مطالعه محققین بر این فرض بودند که سلول های بنیادی خون محیطی متحرک شده به وسیله G-CSF دارای جمعیتی از سلول های بنیادی اولیه هستند که زمانی که از نیچ سلول های بنیادی خارج می شوند ظرفیت تحرک دارند.

پیش از این اثرات سودمند استفاده از سلول های بنیادی خون محیطی متحرک شده به وسیله G-CSF برای درمان اثرات منفی شیمی درمانی و پرتودرمانی مشخص شده بود اما این اولین مطالعه ای است که از این سلول ها برای درمان بیماری های اسکلتی استفاده می کند.

این مطالعه نشان داده است که سلول های بنیادی خون محیطی به وسیله G-CSF متحرک شده و ظرف مدت پنج روز با رت های مدل استئو آرتریت الحاق می شوند و منافع بسیاری را عاید این مدل ها می کنند به نحوی که بیش از 55 برابر موجب افزایش جمعیت سلول های CD34+ می شوند. هم چنین مشخص شد که پیشرفت استئوآرتریت به وسیله این سلول های بنیادی خون محیطی متحرک شده به وسیله G-CSF مهار می شود. علاوه براین مطالعه نشان داده است که عوارض جانبی استفاده از G-CSF قابل چشم پوشی است.

بنابراین به نظر می رسد تزریق سلول های بنیادی خون محیطی متحرک شده به وسیله G-CSF ممکن است پروتکلی مطمئن را برای درمان استئوآرتریت با نتایجی سودمند ارائه دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه