تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 تیر 1393
بازسازی اندام حرکتی: آیا سمندرها سرنخ هایی در این زمینه ارائه می دهند؟

  بازسازی اندام حرکتی: آیا سمندرها سرنخ هایی در این زمینه ارائه می دهند؟

راز چگونگی بازسازی اندام حرکتی به وسیله سمندرها در تلاش بر این مطلب که روزی بتوان از آن در مورد انسان استفاده کرد، به وسیله محققین UCL کشف شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical.net، برای اولین بار، محققین دریافته اند برای این که سلول های سمندر باز برنامه ریزی شوند، مسیرERK باید به طور ثابت فعال شود و در نتیجه این توانایی را به این موجودات می دهد که نواحی مختلف بدن را بازسازی و ترمیم کنند.

محققین توانسته اند تفاوت کلیدی بین فعالیت این مسیر در سمندرها و پستانداران را شناسایی کنند و این اطلاعات می تواند به چگونگی ترمیم سلولی در انسان کمک کند.

این مطالعه نشان داده است که مسیر ERK در سلول های پستانداران به طور کامل فعال نیست، اما زمانی که آن را اجبار به فعالیت دایم می کنند به سلول ها پتانسیل بیشتری برای بازبرنامه ریزی و ترمیم می دهد. این می تواند به درک بهتر بیماری ها و طراحی درمان های جدید کمک کند. 

در حالی که انسان دارای توانایی ترمیمی محدودی است، برخی موجودات مانند سمندرها قادر به ترمیم و احیا مجدد عملکرد برخی از بافت  ها و اندام های از دست رفته مانند قلب، چشن، نخاع و دم هستند.  از طرف دیگر این موجودات تنها مهره داران بالغی هستند که می توانند اندام حرکتی را به طور کامل بازسازی کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه