تاریخ انتشار: پنجشنبه 12 تیر 1393
تماشای تلویزیون خطر مرگ زودرس را  به میزان زیادی افزایش می دهد

  تماشای تلویزیون خطر مرگ زودرس را به میزان زیادی افزایش می دهد

افراد بالغی که روزانه به مدت سه ساعت یا بیشتر به تماشای تلویزیون می پردازند، خطر مرگ زودرس در آن ها دو برابر افرادی است که وقت کمتری را به تماشای تلویزیون می گذارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، تماشای تلویزیون یک رفتار انزواگرایانه بزرگ است و متاسفانه تمایل به این نوع رفتار رو به افزایش است. این مطالعه که به وسیله محققین اسپانیایی صورت گرفته است،  مطالعات قبلی که وقت گذراندن پای تلویزیون خطر مرگ را افزایش می دهد تایید می کند.

در این مطالعه محققین از 13284 فازغ التحصیل جوان و سالم دانشگاه اسپانیا که میانگین سنی آن ها 37 سال بود و 60 درصد آنها را نیز خانم ها تشکیل می دادند استفاده کردند تا ارتباط بین سه نوع رفتار انزواگرایانه و خطر مرگ را تعیین کنند. این سه نوع رفتار شامل تماشای تلویزیون، استفاده از کامپیوتر و رانندگی بود. شرکت کنندگان در این آزمون به مدت 2/8 سال زیر نظر گرفته شدند. در این میان 19مرگ به دلایل قلبی عروقی، 46 مرگ به دلیل سرطان  و 32 مورد هم دلایل دیگر گزارش شد.

خطر مرگ در شرکت کنندگانی که روزانه بیش از سه ساعت تلویزیون نگاه می کردند در مقایسه با سایرین دو برابر بود. محققین هیچ ارتباطی بین خطر مرگ زودرس و استفاده از کامپیوتر و رانندگی نیافتند و به نظر می رسد که تحقیقات بیشتری لازم است که بتواند اثر استفاده طولانی مدت از کامپیوتر و رانندگی روی مرگ را نشان دهد.

همان طور که جمعیت رشد می کند و پیرتر می شود رفتار انزواگرایانه به ویژه تماشای تلویزیون بیشتر مشخص می شود و این بار روانی و اجتماعی بیشتری را به سلامت جامعه تحمیل می کند.

این مطالعه پیشنهاد می کند که افراد بالغ باید فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهند و از گوشه نشینی بپرهیزند و تماشایی تلویزیون را کاهش دهند و بیش از دو ساعت در روز به تماشای تلویزیون نپردازند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه