تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 10 تیر 1393
راه های جدید برای درمان سرطان حلق و بینی کشنده

  راه های جدید برای درمان سرطان حلق و بینی کشنده

یک تیم تحقیقاتی از موسسه سرطان سنگاپور 9 ژن به طور واضح جهش یافته، را کشف کرده اند که با سرطان حلق و بینی در ارتباط هستند و راه را برای ایجاد درمان های جدید این بیماری کشنده هموار می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این محققین اولین مطالعه ژنومیک مفهومی را با موفقیت روی کارسینومای حلق و بینی انجام داده اند. این نوع سرطان در جنوب چین و شمال شرقی آسیا بیار شایع است. این مطالعه نقشه ای راهنما برای مطالعه پایه مولکولی این شکل از سرطان ارائه می دهد.

کارسینومای حلق و بینی از اپی تلیال پوشاننده حلق و بینی حاصل می شود که بخش فوقانی گلو در پشت بینی است. در مقایسه با سایر سرطان ها اطلاعات بسیار کمی در مورد زیست شناسی مولکولی این نوع سرطان موجود است. از طرف دیگر با توجه به نیاز به انجام درمان های هدفمند، نیازی مبرم به درک ژنومیک این بیماری است.

در این مطالعه، محققین DNAی ژنومیک و پروتئین 100 بیمار مبتلا به سرطان حلق و بینی را مورد آنالیز قرار دادند. نتایج نشان داد که بسیاری از ژن ها در سلول های توموری حلق و بینی جهش یافته اند و عملکرد خود را ازدست داده اند و برخی از آن ها دلیل ایجاد این بیماری هستند. هم چنین نتایج نشان داد که تشدید آسیب های ژنتیکی می تواند اثرات شدید مهمی را روی فرایندهای سلولی و مسیرهای پیام رسانی داشته باشد. علاوه براین، شماری از کاندیداهای باقابلیت دارو شدن در این مطالعه کشف شد که تقریبا همه آن ها پروتئین هایی هستند که توانایی اتصال به داروها با تمایل بالا را دارند.

به دلیل نادر بودن این بیماری در جوامعی مانند آمریکا تا کنون اهمیت چندانی به مطالعه این بیماری داده نمی شد و در این مطالعه محققین سنگاپوری به عنوان مکانی که شیوع این نوع سرطان در آن زیاد است سعی در تشخیص، پیشگیری و درمان این بیماری دارند.

با رمزگشایی همه ژن های انسانی در سطح تک نوکلئوتید، یافته های این مطالعه اطلاعات مهمی را برای پایه های مولکولی دخیل در بدخیمی این نوع سرطان ارائه می دهند و از آن مهم تر بسیاری از داروها با توجه به این مطالعه مستعد قرار گرفتن به عنوان یک گزینه درمانی برای این بیماری هستند که پیش از این نیز برای درمان سایر تومورها مورد استفاده قرار گرفته بودند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه