تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 10 تیر 1393
لیتیوم می تواند مانع از تحلیل رفتن غضروف در استئوآرتریت شود

  لیتیوم می تواند مانع از تحلیل رفتن غضروف در استئوآرتریت شود

لیتیوم فرایندهای کاتابولیک را در غضروف های مفصلی انسان که با اینترلوکین1β تیمار شده اند کاهش می دهد و مانع از تخریب غضروف در زانوی موش های تیمار شده با اینترلوکین1β می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،  محققین دانشگاه نیویورک کندروسیت های مفصل انسان را با لیتیوم کلرید و اینترلوکین تیمار کردند. نتایج RT-PCR بیان سطوحی از ژن های کاتابولیک را نشان داد. علاوه براین، فعال شدن NF-KB نیز با استفاده از رپورتر لوسیفراز نشان داده شد. آنالیزهای ایمونوبلات مربوط به تجزیه همه سلول ها نیز فعالیت مسیرهای سیگنالینگ MAPK وSTAT-2 را نشان داد.

محققین دریافتند که تیمار لیتیوم کلرید منجر به کاهش سطوح mRNAی مارکر کاتابولیک و فعال شدن NF-KB، p38 MAPK و سیگنالینگ STAT-3 در کندروسیت های مفصلی تیمار شده با اینترلوکین می شود. هم چنین لیتیوم کلرید به طور مستقیم  پیام رسانی STAT-3 فعال شده به وسیله تحریک اینترلوکین6 را مهار می کند. هشت هفته بعد از جراحی استئوآرتریت، شدت تخریب غضروف در زانوی موش های تیمار شده با لیتیوم کلرید در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری کاهش می یابد.

بنابراین به نظر می رسد لیتیوم کلرید فرایندهای کاتابولیک را در کندروسیت های مفصلی انسانی تیمار شده با اینترلوکین کاهش می دهد و شدت تخریب غضروفی در سر استخوان رانی مفاصل زانویی را درموش های مبتلا به استئوآرتریت کاهش می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه