تاریخ انتشار: یکشنبه 15 تیر 1393
روش جدید برای رشد سلول های بنیادی جنینی گورخرماهی می تواند کل ماهی را ترمیم کند

  روش جدید برای رشد سلول های بنیادی جنینی گورخرماهی می تواند کل ماهی را ترمیم کند

گورخرماهی یک موجود مدل است که نقش مهمی را در مطالعات بیولوژیک و کشف و طراحی داروهای لازم برای درمان های با پایه سلولی ایفا می کند و می تواند سلول های بنیادی جنینی را ایجاد کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، برای اولین بار محققین توانسته اند که سلول های بنیادی جنینی مشتق از گورخرماهی را برای بیش از دو سال و بدون احتیاج به لایه سلولی فیدر(تغذیه کننده) حفظ کنند. این مطالعه که به وسیله محققین سنگاپوری صورت گرفته است توانسته است علاوه بر حفظ طولانی مدت سلو لهای بنیادی جنینی و کشت آن ها بدون لایه فیدر، استفاده از این سلول ها را ساده تر کرده و بهره برداری از آن ها را افزایش داده است.

این محققین در مقاله ای تحت عنوان جداسازی و کشت بلندمدت رده شبه سلول های بنیادی جنینی بلاستومرهای گورخرماهی تحت شایط فاقد لایه تغذیه کننده(Derivation and Long-Term Culture of an Embryonic Stem Cell-Like Line from Zebrafish Blastomeres Under Feeder-Free Conditio) نشان داده اند که این سلول های بنیادی جنینی مورفولوژی، ویژگی ها و توانایی تمایزی خود را به خوبی حفظ می کنند و سپس بعد از انتقال از طریق خط زایا برای تولید نسل مورد استفاده قرار گیرد.

با گذر از این گلوگاه های تکنیکی در این زمینه، این مطالعه می تواند دستکاری های ژنتیکی مولکولی و سلولی جالبی را در مورد گورخرماهی مقدور سازد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه