تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 فروردین 1391
پیشرفت هایی در درمان عامل اصلی کوری با کمک سلول های بنیادی حاصل شد

  پیشرفت هایی در درمان عامل اصلی کوری با کمک سلول های بنیادی حاصل شد

درمان با سلول های بنیادی دانشمندان را یک قدم به درمان هزاران فرد مبتلا به دژنراسیون ماکولا نزدیک ترکرده است.

امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از theadvocate ، محققان آمریکایی با موفقیت سلول های تخصصی شبکیه تولید شده از سلول های بنیادی جنینی را به چشم موش پیوند زدند.
یکی از این پژوهشگران، دیوید هینتون، گفت که این روش پیشرفت قابل توجهی در درمان این بیماری که علت اصلی کوری در افراد مسن است دارد.
پروفسور هینتون، محقق اصلی این پروژه درکالیفرنیا گفت: در حال حاضر هیچ درمان موثری وجود ندارد و این روش حداقل یک فرصت مناسب برای کند کردن روند پیشرفت این بیماری است.
این تیم منتظر تایید دولت ایالات متحده برای انجام آزمایشات انسانی هستند وامیدوارند طی دو سال آینده این درمان را آغاز کنند.
از آنجایی که سلول های بنیادی جنینی می تواند به هر نوع بافتی در بدن تمایز یابند، اگر با یک روش خاص کشت شوند می توانند بطورخود به خودی به سلول های اپیتلیالی شبکیه که در دژنراسیون ماکولا آسیب می بینند، تبدیل شوند.
 پروفسور هینتون گفت: تیم او بهبود قابل توجهی را در چشم موشی که این سلول های پیوندی را دریافت کرده بود، مشاهده کردند.
پروفسورهینتون، یافته های خود را درشانزدهمین کارگاه سلول های بنیادی در سیدنی ارائه وعنوان کرد:  تعداد افراد مبتلا به دژنراسیون ماکولا در استرالیا و ایالات متحده با توجه به سن جمعیت رو به رشد است.
طبق یک گزارش منتشر شده توسط سازمان دژنرسانس ماکولا ، اشکال این بیماری که دارای دو شکل خشک و مرطوب است، تا سال 2030 ، 70 درصد افزایش خواهد یافت.
اکثریت مردم  به نوع خشک مبتلا می شوند که باعث مرگ سلول های اپیتلیالی شبکیه و انحطاط سلول های گیرنده نورشده که منجر به کوری می شود. فقط 10 درصد از افراد مبتلا به نوع مرطوب می شوند که بر خلاف شرایط خشک، قابل درمان است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه