تاریخ انتشار: شنبه 02 اردیبهشت 1391
بهبود بینایی درچهار موش کور پس از تزریق سلول

  بهبود بینایی درچهار موش کور پس از تزریق سلول

یک مطالعه منتشر شده درمجله Nature نشان می دهد که تزریق سلول های پیش ساز استوانه ای به چشم موش هایی که بدون سلول های استوانه ای متولد می شوند، توانایی تشخیص نور ضعیف را می دهد.

امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از latimes،  دانشمندان همه انواع درمان ها ی سلول های بنیادی را از جمله جایگزینی اعصاب تولید کننده دوپامین درمغز بیماران مبتلا به پارکینسون، ترمیم طناب نخاعی آسیب دیده، درمان دیابت نوع 1 و غیره را تحت بررسی قرار داده اند. هر چند محققان در حال یادگیری چیزهای زیادی در مورد چگونگی شکل گیری سلول ها و بافت های بدن هستنداما درمان ها پیشرفت آهسته ای دارند.
یک مطالعه منتشر شده درمجله Nature نشان می دهد که تزریق سلول های پیش ساز استوانه ای (سلول های متعهد به تشکیل گیرنده های نوری استوانه ای) به چشم موش هایی که بدون سلول های استوانه ای متولد می شوند، توانایی تشخیص نور ضعیف را می دهد.
این سلول های استوانه ای، گیرنده های نوری چشم هستند که مسئولیت دید تحت شرایط کم نوررابه عهده دارند. (این موش های جهش یافته ای بودند که دارای سلول های مخروطی گیرنده های کمتر حساس به نورو حساس به رنگ هستند )
دانشمندان می گویند: این اولین باری است که عملکرد واقعی درگیرنده نوری پیوند شده ازاین نوع نشان داده شده است. این مطالعه، توسط رابین علی در دانشگاه کالج لندن و همکارانش انجام شده است و انواع مختلفی از روش ها برای بررسی بینایی موش ها درشرایط کم نورکه نیازبه سلول های استوانه ای دارند، ارزیابی شده است. چهارموش از نه موش های تحت تزریق قرار گرفته بیش از 70 درصد بهبود را در دید نسبت به گروه درمان نشده نشان دادند.
پایان مطلب/
فایل های پیوستی
  • 14 (12.5 KB)
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه