تاریخ انتشار: شنبه 02 اردیبهشت 1391
بازسازی مو با استفاده ازسلول های بنیادی

  بازسازی مو با استفاده ازسلول های بنیادی

یک گروه تحقیقاتی ، مفهوم مهندسی زیستی جایگزینی اندام را به عنوان مرحله بعدی درمان ترمیمی اثبات کردند.

امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، یک گروه پژوهشی به سرپرستی پروفسور Takashi Tsuji نشان دادند که بازسازی موی کاربردی با استفاده از سلول های بنیادی بالغ بیانگر پیشرفت قابل توجهی در توسعه طب ترمیمی درجایگزینی بافت یا ارگان می باشد.
درمان ترمیمی جایگزینی اعضای بدن برای فراهم کردن امکان جایگزینی اندام آسیب دیده ناشی از بیماری، جراحت و یا پیری در آینده قابل انجام است. یک گروه تحقیقاتی به رهبری پروفسور Tsuji استاد موسسه تحقیقات علم و صنعت دانشگاه علوم توکیو، مفهوم مهندسی زیستی جایگزینی اندام را به عنوان مرحله بعدی درمان ترمیمی اثبات کردند.
گزارش ارائه شده درNature Communications  توسط این گروه نشان می دهد که جوانه فولیکول مو مهندسی شده با استفاده از سلول های بنیادی اپیتلیالی بالغ و سلول های پاپیلای درمی مو می تواند فولیکول های کاملا کاربردی را ایجاد و رشد مجدد مو را فراهم کند. این فولیکول های مهندسی شده ازطریق بازآرایی سلول های بنیادی فولیکولی ومحیط اطراف آنها، سبب ترمیم و بازسازی چرخه مو می شوند. فولیکول مهندسی شده موهمچنین ساختارهای صحیحی را ایجاد وارتباطات مناسبی را با بافت های اطراف میزبان از جمله اپیدرم ورشته های عصبی عضلانی تشکیل می دهند.
این مطالعه نشان دهنده کاربردهای بالقوه سلول های بنیادی فولیکولی مشتق از بافت بزرگسالان به عنوان یک درمان جایگزین ارگان های زیستی است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه