تاریخ انتشار: شنبه 02 اردیبهشت 1391
دانشمندان ژن های جدید سرطان پستان را شناسایی کردند

  دانشمندان ژن های جدید سرطان پستان را شناسایی کردند

دانشمندان موسسه سرطان دانشگاه کلمبیا ، ژن های جدید سرطان پستان را شناسایی کردند که می تواند روش تشخیص بیماری را تغییرداده و اساس درمان های بعدی باشد.

امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققان این بیماری را به 10 گروه کاملا جدید براساس نقشه ژنتیکی یک تومور طبقه بندی کردند. بسیاری از این ژن ها می توانند با ارائه بینش های کلی نسبت به زیست شناسی سرطان پستان به پزشکان توانایی پیش بینی اینکه آیا تومورها به درمان های خاص پاسخ می دهند و آیا احتمال گسترش توموربه سایر نقاط بدن یا احتمال بازگشت بیماری پس ازدرمان وجود دارد یا خیر را بدهند.
این مطالعه، در مجله بین المللی Nature منتشر شده است.
دکترSam Aparicio نویسنده این مطالعه گفت: درآینده، این اطلاعات می تواند توسط پزشکان برای درمان مناسب تر بیماران مورد استفاده قرار گیرد.این یک گام مهم درایجاد دانشنامه ژنتیکی سرطان پستان است وطبق یافته های ما زیرگروه های سرطان پستان ، بسیار بیشتر ازآنچه است که ما تصور می کنیم. نقشه مولکولی جدید سرطان پستان، ما را به سوی اهداف دارویی جدید برای درمان سرطان پستان و همچنین تعیین گروهی ازبیماران که حداکثر بهره را از این درمان ها خواهند برد،هدایت می کند.
این تیم،  DNA و RNA نمونه های تومور 2000 زن مبتلا به سرطان پستان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این تعداد تومورهای نقشه برداری شده به محققان اجازه ارائه الگوهای جدید در داده ها را خواهد داد.
نقاط عطف این مطالعه عبارتند از:
• سرطان پستان به 10 زیرگروه با ویژگی های مشترک ژنتیکی که با زنده ماندن مرتبط می باشد طبقه بندی شده است. این طبقه بندی جدید می تواند داروهای طراحی شده برای درمان زنان مبتلا به سرطان پستان را تغییر دهید.
• کشف ژن های کاملا جدید که پیش از این هرگز به سرطان پستان ارتباط  داده نشده بود. این اطلاعات در دسترس دانشمندان سراسر جهان برای افزایش کشف و توسعه  داروها خواهد بود.
• ارتباط میان این ژن ها و مسیر های سیگنالینگ سلولی  که کنترل کننده رشد و تقسیم سلول است آشکار شد. این امر می تواند با دقت بیان کند چگونه یک ژن با اختلال در مراحل مختلف سلول موجب بروز سرطان می شود.
این کشف جدید، ژن هایی را که قبلا ناشناخته بوده وبا سرطان پستان ارتباط  دارند را شناسایی کرد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه