تاریخ انتشار: شنبه 02 اردیبهشت 1391
روش جدید پیوند چربی سبب بازسازی بافت پستان شد

  روش جدید پیوند چربی سبب بازسازی بافت پستان شد

پژوهشگران ایتالیایی مطالعات مقایسه ای را بر روی 23 زن مبتلا به نقص بافت نرم پستان انجام دادند آنها اثرات این دوروش اتولوگ پیوند بافت چربی را در حفظ حجم چربی پس از جراحی بزرگ کردن پستان با هم مقایسه کردند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpres، با توجه به مطالعه منتشرشده در مجله Stem Cells Translational Medicine ، دو روش جدید پیوند اتولوگ بافت چربی شامل افزایش کسری عروق استرومایی (SVF) و پیوند چربی پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)، سبب حفظ حجم پستان و ساختارسه بعدی بهتری نسبت به روش استاندارد پیوند چربی شده است.
دکترPietro Gentile ازدانشگاه رم و همکارانش ، مطالعات مقایسه ای را بر روی 23 زن مبتلا به نقص بافت نرم پستان انجام دادند آنها اثرات این دوروش اتولوگ پیوند بافت چربی را در حفظ حجم چربی پس از جراحی بزرگ کردن پستان با هم مقایسه کردند. پیوند اتولوگ چربی با روش SVF (انجام شده در 10 زن) و پیوند چربی با روش PRP (انجام شده در 13 زن) با نتایج بدست آمده در گروه شاهد (10 نفر) که با روش استاندارد پیوند (سانتریفوژ چربی)تحت درمان قرار گرفته بودند مقایسه شدند.
محققان دریافتند که پس از یک سال، به ترتیب 63 و 69 درصد حفظ ، ترمیم وبازسازی حجم سه بعدی بافت پستان درگروه SVF و گروه PRP نسبت به 39 درصد در گروه شاهد مشاهده شد.
دکترGentile گفت: ما نتیجه گرفتیم که پیوند چربی بر اساس دو روش SVF یا PRP ، یک جایگزین مناسب ومطمئن برای کاشت سینه بر اساس برخی از نتایج اولیه درمطالعه است. برای ارزیابی بهتر اثر بخشی این روش ها ، مطالعات بیشتری مورد نیازاست.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه