تاریخ انتشار: شنبه 02 اردیبهشت 1391
دي‌ان‌اي مصنوعي ساخته شد!

  دي‌ان‌اي مصنوعي ساخته شد!

دانشمندان انگليسي موفق به ساخت ماده ژنتيكي مصنوعي با قابليت ذخيره اطلاعات و تكامل در ميان نسلها به شيوه مشابه دي‌ان‌اي شده‌اند كه انتظار مي‌رود به تحقيقات جديد در پزشكي و زيست‌فناوري منجر شده و اطلاعات جديدي در مورد اولين تكثير مولكولها و تبديل به حيات در ميلياردها سال قبل ارائه دهد.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ايسنا، در نهايت، ساخت جايگزيني براي دي‌ان‌اي و آر‌ان‌اي مي‌تواند دانشمندان را قادر به ساخت شكلهاي بديع حيات در آزمايشگاه سازد.
 
محققان آزمايشگاه زيست‌شناسي مولكلولي شوراي تحقيقات پزشكي انگليس موفق به ساخت روشهای شیمیایی براي تبديل دي‌ان‌اي و آر‌ان‌اي به شش پليمر ژنتيكي جايگزين موسوم به XNAs شده‌اند.
 
اين روش به مبادله دی‌اوکسی‌ریبوزو ريبوز براي مولكولهاي ديگر مي‌پردازد.

داشنمندان دريافتند كه XNAs قادر به شكل‌دهي يك مارپيچ دوتايي با دي‌ان‌اي بوده و از ثبات بيشتري نسبت به ديگر مواد ژنتيكي طبيعي برخوردارند.
 
محققان در مجله ساينس به توصيف چگونگي اتصال يك XNAs به يك پروتئين پرداخته‌اند.

اين قابليت بدين معني است كه مي‌توان پليمرها را به عنوان پادتن مستقر كرد.

به گفته محققان اين كار نشان داد كه دو نشانه بارز حيات يعني وراثت و تكامل با استفاده از جانشين‌هايي براي ماده ژنتيكي طبيعي ممكن است.
 
همچنين اين پژوهش مي‌تواند به دانشمندان در درك چگونگي حياتي شدن نقش دي‌ان‌اي و آران‌اي در تكامل حيات و حتي امكان كشف حياتهاي بيگانه كمك كند.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه