تاریخ انتشار: یکشنبه 03 اردیبهشت 1391
کیسه صفرا منبع بالقوه سلول های بنیادی برای ترمیم کبد و بیماری های متابولیک

  کیسه صفرا منبع بالقوه سلول های بنیادی برای ترمیم کبد و بیماری های متابولیک

مطالعات نشان داد کیسه های صفراوی در افراد سالم و بیمار شامل سلول هایی با فنوتیپ و خصوصیات بیولوژیکی سلول های بنیادی درخت صفراوی (BTSCs) است.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، یک مطالعه جدید ارائه شده در کنگره بین المللی کبد درسال 2012 نشان می دهد که بافت کیسه صفرا (که به طور معمول دراهدا کنندگان عضو و بعضی جراحی ها دورانداخته می شود) ، یک منبع بسیار غنی و دردسترس برای سلول های بنیادی چند توان است. سلول بنیادی درخت صفراوی (BTSCs) قبلا درغدد مجرای صفراوی خارج کبدی انسان بالغ طبیعی شناسایی شده بودند و قادربه تولید سلول های بالغ رده های درون ریز کبدی-صفراوی و پانکراسی در شرایط آزمایشگاهی و دربدن انسان بودند.
این مطالعه نشان داد هر دو گروه نرمال و بیمار کیسه های صفراوی شامل سلول هایی با فنوتیپ و خصوصیات بیولوژیکی سلول ها ی بنیادی درخت صفراوی (BTSCs) است. جالب اینکه، در یک مدل حیوانی، این سلول ها قادر به ترمیم کبد آسیب دیده و بهبود عملکرد های سوخت و سازی آن شدند.
این داده ها دیدگاه های جدیدی را برای جمع آوری و استفاده از سلول های بنیادی چند توان کیسه صفراوی در درمان های ترمیمی کبد، مجرای صفراوی و بیماری های پانکراسی مانند دیابت ارائه می کند .
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه