تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 اردیبهشت 1391
سلول های بنیادی مغز استخوان کلید درمان آسیب نخاعی

  سلول های بنیادی مغز استخوان کلید درمان آسیب نخاعی

بنا بریک پروژه تحقیقاتی از دانشگاه استرالیای غربی، بیمارانی که از آسیب نخاعی رنج می برند ممکن است به زودی با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان خود درمان شوند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از sciencewa، بنا بریک پروژه تحقیقاتی از دانشگاه استرالیای غربی، بیمارانی که از آسیب نخاعی رنج می برند ممکن است به زودی با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان خود درمان شوند.
Stuart Hodgetts  و Sarah Lovett  ، ازسلول های بنیادی مغز استخوان انسان (BMSC) برای پیشبرد پاسخ درونی میزبان پس از آسیب نخاعی (SCI) استفاده کردند. آنها سلول های استرومایی را ازمغزاستخوان بیمارجدا و به محل جراحت درمدل های حیوانی پیوند زدند .
پروفسور Hodgetts می گوید هدف این است که پیوند سلول های بنیادی استرومایی چند توان به طناب نخاعی، سبب پیشبرد بقای نورون های موجود و بهبود ترمیم محل آسیب دیده شود.
ما معتقدیم که سلول های BMSC دهنده مسئول تولید یک مکانیسم ترمیم درونی ، بویژه ارائه فاکتورهایی برای کمک به ترمیم سیستم میزبان هستند. مدلهای حیوانی ما نشان دادند که سلول های BMSC نسبت به بسیاری ازانواع سلول های دیگرکه در طول 5-10 سال گذشته استفاده شدند، بهبود عملکردی بیشتری را نشان دادند .
خانم Lovett می گوید: این پژوهش تنها با هدف تمایز سلول های BMSC به سلول های عصبی و یا حمایت از سلول های گلیال انجام نشده است، بلکه هدف کاهش میزان آسیب های ثانویه ای است که پس از آسیب اولیه رخ می دهد.
او می افزاید: ما دریافتیم که سلول های BMSC سبب کاهش التهاب درمحل آسیب و همچنین کاهش آسیب های ثانویه می شود. اگر شما بتوانید مغز استخوان را از یک بیمار آسیب دیده بردارید، در حدود 3 هفته پس از کشت ، به اندازه کافی سلول برای پیوند به آن شخص خواهید داشت.
خانم Lovett از یک مدل کوفتگی در موش های صحرایی که به بهترین وجه شبیه رایج ترین آسیب نخاعی در انسان است، استفاده کردند .
او می گوید: اگر سلول های BMSC یک هفته پس از آسیب دیدگی به نخاع پیوند شود، این حیوانات بهبود عملکردی خوبی را نشان می دهند. با این حال، سلول های BMSC به زودی توسط پاسخ سیستم ایمنی حیوان نابود می شوند.
پروفسور Hodgetts می گوید: بخشی از این پژوهش تعدیل پاسخ ایمنی بدن با مهار مولکول "TNF-آلفا و سلول های NK است.
نکته جالب توجه این است که طی چهار هفته، سلول های BMSC قادربه القاء پاسخ هایی هستند که به طور قابل توجهی توانایی حرکتی این حیوانات را بهبود می بخشد.

او می افزاید: اگر ما بتوانیم بقای BMSC را بهبود بخشیم ، ممکن است قادر به بهبود عملکرد آنها برای مدت بیشتری باشیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه