تاریخ انتشار: پنجشنبه 07 اردیبهشت 1391
قوام زاده : سرطان دیگر بیماری لاعلاج نیست

  قوام زاده : سرطان دیگر بیماری لاعلاج نیست

رییس یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران، طرح پزشک خانواده که به تازگی از سوی وزارت بهداشت و درمان به تصویب رسیده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با این اقدام بیماری فرد زودتر تشیخص داد می شود و حتی اگر فردی مبتلا به سرطان باشد با تشخیص زودهنگام، می توان روند بهبود بیماری را تسریع کرد.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر اردشیرقوام زاده در حاشیه این کنگره سراسری افزود: در این کنگره راجع به تمام سرطان ها تبادل نظر می شود اما از طرفی نیز ضرورت دارد سرانه پزشکی و سرطان افزایش یابد تا با گسترش امکانات فیزیکی مردم بتوانند از خدمات درمانی به نحو بهتری بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه اسم "سرطان" باید برداشته شود و "سرطان" زمانی بیماری خطرناکی بود که درمانی برای آن نبود گفت: چنانچه درحال حاضر بیمار به موقع به پزشک مراجعه کند سرطان نیز قابل درمان است واین بیماری دیگر بیماری لاعلاج نیست.
دکتر قوام زاده با بیان اینکه حتی سرطان خون نیز اگر به موقع تشخیص داده شود نزدیک به 70 درصد درمان قطعی می شود افزود: بعد از درمان نیز مشکلی برای ازدواج و بارداری نخواهد داشت.
پدر طب پیوند ایران درباره بیماران مبتلا به  تالاسمی نیز تصریح کرد : بالاترین تعداد پیوند را در بیماران تالاسمی انجام داده ایم  را انجام داده ایم  ونزدیک به 85 درصد آنها درمان قطعی شده اند دیگر نه نیاز به تزریق خون و یا سایر درمان ها ندارند.
سرطان حاد خون نوع سه را با آرسنیک درمان می کنیم
پروفسور قوام زاده از تولید گسترده واکسن آرسنیک برای درمان بیماران مبتلا به سرطان حاد خون خبر داد و گفت: ایران درحال حاضر بزرگترین کشوری است که در سرطان خون حاد نوع 3 را با آرسنیک درمان می کند و درمان اولیه است نه به صورت یک درمان ثانویه .
وی با اشاره به فشارهای گسترده برخی کشورها علیه ایران گفت: ایران سال 2010 جایزه بین المللی جامعه اروپا را در وین به دلیل پیشرفت سلول های بنیادی دریافت کرد و در کنار ایران 4 کشور دیگر یعنی آمریکا (استنفورد)، مونیخ (آلمان)،هلند و سویس  این جایزه را دریافت کردند و این نشان دهنده توان بالای متخصص داخلی است.
تنها 1% کشورها توان انجام سالانه 400 پیوند را دارند
رییس یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران با تاکید بر اینکه ایران سالانه 400 پیوند انجام می دهد که فقط آمریکا تا پیش از این همتراز ایران بوده است گفت:  ولی اخیرا آمریکا با گسترش امکانات فیزیکی این رقم را به سالانه حدود 600 مورد قصد دارد برساند که ما به علت کمبود امکانات توان گسترش آن را نداریم . اما باید گفت ایران یکی از 1% کشورهایی است که سالی 400 پیوند می تواند داشته باشد.
قوام زاده تاکید کرد : سلول های بنیادی سرانه درمانی کشورهای دنیاست. همه کارهایی که در دنیا انجام می شود در ایران هم انجام می شود اما سرانه پزشکی در ایران کم است لذا لازم است سرانه پزشکی و سرطان افزایش یابد و امکانات فیزیکی و فضا گسترش یابد تا مردم بتوانند از این امکانات استفاده کنند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه