تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اردیبهشت 1391
طب سوزنی می تواند آتروفی عضلات اسکلتی را بهبود بخشد

  طب سوزنی می تواند آتروفی عضلات اسکلتی را بهبود بخشد

گروهی از محققان ژاپنی نشان دادند که درمان با طب سوزنی  میزان تحلیل حجم عضلات اسکلتی را کاهش داده ونویدی است برای کسانی که به دنبال بهبود تحرک از طریق جوان سازی عضلات هستند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از  medical xpress، گروهی از محققان ژاپنی نشان دادند که درمان با طب سوزنی  میزان تحلیل حجم عضلات اسکلتی را کاهش داده ونویدی است برای کسانی که به دنبال بهبود تحرک از طریق جوان سازی عضلات هستند.

Akiko Onda می گوید: ما امیدواریم که این مطالعه، قابلیت طب سوزنی را با توجه به بهبود سلامت درمیان بیماران سالمند نشان دهد. یافته های ما می تواند طب سوزنی را به عنوان درمان اولیه غیر دارویی آتروفی عضلانی اسکلتی در آینده شناسایی کند.

از دست دادن توده عضلانی اثرعمیقی برتوانایی افراد مسن و بیمار درفعالیت های بدنی دارد. از آنجا که عضله اسکلتی دارای شکل پذیری بالا است، راه کارهایی مانند ورزش، بهبود تغذیه و تحریک مکانیکی اغلب برای جلوگیری از آتروفی توصیه می شود. متاسفانه، این روش ها برای کسانی که در حال حاضر ضعیف بوده و یا کسانی که دارای بیماری عضلانی شدید هستند عملی نیست.

 Onda معتقد است استفاده ازروش های جایگزین غیر دارویی ضروری است. او وهمکارانش در دو آزمایشگاه در دانشگاه Waseda تصمیم گرفتند چگونگی تاثیر طب سوزنی برعضله اسکلتی را درسطح مولکولی، بررسی کنند.

Onda می گوید: تمرکز اصلی این مطالعه، بررسی تغییرات در سطح بیان mRNA ژن های ویژه عضلات آتروفیک مانند atrogin-1" بود. توده عضلانی و ساختار آن از تعادل بین تخریب و تولید پروتئین ها شکل می گیرد."

این تیم نشان داد که کاهش توده عضلانی در موش ها و در سطح بیان mRNA ژن atrogin-1 به میزان قابل توجهی می تواند با طب سوزنی بهبود یابد.

به رغم تایید طب سوزنی توسط سازمان بهداشت جهانی واستفاده گسترده ازآن دردرمان بیماری های مختلف، طب سوزنی هنوز توسط بسیاری افراد ناشناخته و مشکوک است و مکانیزم های مولکولی آن تقریبا ناشناخته است.

Onda گفت: "نتایج ما ، یک مکانیزم مولکولی را که مسئول اثر بخشی طب سوزنی و سودمندی آن در جلوگیری از آتروفی عضلات اسکلتی در موش است، روشن کرده است". "ما امیدواریم که با معرفی طب سوزنی به عنوان یک استراتژی جدید برای جلوگیری از آتروفی عضلانی اسکلتی در آینده کمک کرده باشیم. تحقیقات بیشتر در مورد مکانیسم مولکولی طب سوزنی، به برطرف کردن سوء ظن جامعه پزشکی کمک خواهد کرد.

پایان مطلب/


ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه