تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اردیبهشت 1391
DNA سلول های قلبی نقش مهمی در نارسایی قلبی دارد

  DNA سلول های قلبی نقش مهمی در نارسایی قلبی دارد

درنارسایی قلبی سلول های سیستم ایمنی به قلب حمله می کنند. این فرایند (التهاب) باعث کارآیی کمتر عضله قلبی شده وتوانایی آن را درپمپ کردن خون به سراسر بدن کاهش می دهد. التهاب معمولا تنها زمانی که بدن با تهدیداتی مثل عفونت با باکتری یا ویروس مواجه است، فعال می شود.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  با توجه به مطالعه ای که توسط محققان بریتانیایی و ژاپنی صورت گرفته است،  DNA سلول های قلبی با به اشتباه فعال کردن سیستم ایمنی بدن نقش مهمی درنارسایی قلبی ایفا می کنند. دانشمندان کینگ کالج لندن و دانشگاه پزشکی اوزاکای ژاپن نشان دادند که در طول نارسایی قلب، این DNA ، می تواند سبب شروع پاسخ های طبیعی بدن به عفونت شده وبه روند نارسایی قلبی کمک کند.

این مطالعه که درنشریه Nature منتشرشده است، نشان می دهد که این التهاب در قلب موش ها توسط DNA خود بدن ایجاد می شود. این DNA از فرایند اتوفاگی که برای شکستن اجزای سلولی آسیب دیده به کارمی رود، می گریزد.

این  DNA مشکل ساز، ناشی از ساختار تولید کننده انرژی در سلول های قلبی یعنی میتوکندری است. از آنجاییکه DNA میتوکندری شبیه DNA باکتری است با تحریک گیرنده سلول های ایمنی (TLR9) باعث التهاب می شود.

میتوکندری ها برای دانشمندان بسیار جالب هستند زیرا به نظرمی رسد آنها از باکتری ها بیش از 1.5 میلیارد سال پیش، تکامل یافته اند. اگر چه این ارتباط با باکتری ها یکی از داستان های موفقیت آمیز تکامل است، این مطالعه نشان می دهد که سیستم ایمنی انسان هنوز این اثر باکتریایی را در DNA میتوکندری به رسمیت نمی شناسد  و سبب بروزپاسخ ایمنی می شود.

پروفسور Kinya Otsu، در کینگز کالج لندن و رهبراین مطالعه گفت: "هنگامی که میتوکندری در شرایط استرس آسیب می بینند ، از جمله در طول نارسایی قلبی، به دلیل داشتن اثراتی از DNA  باکتریایی، سبب بسیج سیستم دفاعی بدن می شود.

"ما قبلا نشان دادیم که در طول نارسایی قلبی میتوکندری آسیب دیده ایجاد می شود. اکنون نیز ثابت کردیم که این DNA آسیب دیده درمیتوکندری، سبب واکنش سیستم ایمنی بدن ما علیه خود ما می شود".

دکتر Shannon Amoils، گفت: "این کشف، یک موفقیت مهم دردرک ما ازعلت فعال شدن سیستم ایمنی بدن درطول نارسایی قلبی، بدون وجود هرگونه عوامل تهدید کننده خارجی است . این التهاب در قلب نقش مهمی در روند بیماری دارد.سلول های قلبی دارای میتوکندری های فراوانی هستند که انرژی لازم برای پمپ کردن خون به سراسربدن را فراهم می کنند و این مطالعه نشان می دهد که در نارسایی قلبی، DNA این میتوکندری تا حدی می تواند مشکل سازباشد. این مطالعه ، نکات جدیدی را کشف کرده است که امیدواریم بتواند منجر به درمان نارسایی قلبی در آینده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه