تاریخ انتشار: دوشنبه 11 اردیبهشت 1391
تاسیس بانک سلول های بنیادی بافت

  تاسیس بانک سلول های بنیادی بافت

پیوند اتو گرافت، شامل جمع آوری بافت پیوندی استخوان خود فرد است، اما به دست آوردن آن بسیار سخت می باشد.  مشکل جمع آوری بافت پیوندی استخوان بطوراتولوگ این است که انجام این کار نیاز به یک عمل جراحی دردناک دارد، بنابراین پزشکان می توانند سلول های بیماری را که تحت عمل جراحی قراردارد جمع آوری کنند بدون اینکه نیاز به یک عمل جراحی پر درد دیگرداشته باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medcitynews، یک biobank با هدف ذخیره سازی بافت های غنی ازسلول های بنیادی که طی عمل جراحی جمع آوری می شود، برای استفاده درپیوند استخوان و سلول درمانی درآینده تاسیس شده است.
فن آوری بانک سلولی کلولند، ازصنعت بانک خون بند ناف مدل سازی شده است، اما به جای خون، در نظر دارد سلول های بنیادی و بافت های پیوندی استخوان را که طی عمل جراحی زانو و لگن جمع آوری شده است، برای بیماران ذخیره کند.
پیوند اتو گرافت، شامل جمع آوری بافت پیوندی استخوان خود فرد است، اما به دست آوردن آن بسیار سخت می باشد.  مشکل جمع آوری بافت پیوندی استخوان بطوراتولوگ این است که انجام این کار نیاز به یک عمل جراحی دردناک دارد، بنابراین پزشکان می توانند سلول های بیماری را که تحت عمل جراحی قراردارد جمع آوری کنند بدون اینکه نیاز به یک عمل جراحی پر درد دیگرداشته باشد. بافت های پیوندی را می توان از چندین بخش مختلف بدن، از جمله لگن خاصره بدست آورد.
طرح CellBank برای جمع آوری مغزاستخوان و سلول های بنیادی است که طی عمل جراحی زانو و لگن دور ریخته می شوند و مشتریان CellBank به بافت های پیوندی خود درآینده ، برای جراحی پیوند استخوان دسترسی خواهند داشت. این شرکت همچنین سلول های بنیادی بیماران را برای استفاده در درمان با سلول های بنیادی در آینده ذخیره می کند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه