تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 اردیبهشت 1391
ایمپلنت های الماس برای درمان آسیب های شبکیه

  ایمپلنت های الماس برای درمان آسیب های شبکیه

کاشت شبکیه مصنوعی برای درمان بیماری های انحطاط سلول های عصبی و نابینایی بوسیله الماس  توسعه یافت.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تحریک الکتریکی سلول های تخصصی که پالس های عصبی را هدایت می کند ( نورون ها)، درمان شناخته شده ای برای بیماری پارکینسون و سایر اختلالات سیستم عصبی مرکزی (CNS) است. این روش همچنین می تواند تاثیر قابل توجهی در درمان نابینایی داشته باشد.
با این حال، دستگاه های تجاری موجود، که اساس آن الکترودهای آغشته به فلزاست در بدن شکسته شده  و باعث واکنش سلول های بدن می شوند. بنابراین، روش جدیدی برای ایجاد ایمپلنت مورد نیاز، که بتواند سلول های عصبی را فعال کرده و در طول زمان از بین نرود، مورد نیاز است.
این پروژه نوع جدیدی از مبدل نانو را براساس الماس نانوساختارمصنوعی (NCD)، که دربدن تجزیه نمی شود مورد بررسی  قرار داد واز خواص نیمه هادی NCD استفاده کرد. هدف این پروژه، ایجاد ایمپلنت های زیست سازگار است که قادر به بازگرداندن بینایی بیماران به سطح طبیعی باشند.
همکاران این پروژه با استفاده از فیلم NCD ، ساختارهای جدیدی که در آن سلول های عصبی بتوانند رشد کنند را برای تولید ایمپلنت های سازگار با بدن انسان، ایجاد کردند. سپس این دانشمندان میزان بقا
 وثبات سلول های به دست آمده ازپوشش داخلی چشم موش های صحرایی را در این ساختارها مورد ارزیابی قرار دادند. توانایی این ایمپلنت ها درفعال سازموفقیت آمیزسلول های عصبی نیز مورد آزمون قرار گرفت.
نتایج نشان داد که سازگاری زیستی خوبی برای الماس در تماس با بافت شبکیه وجود دارد که تایید کننده استفاده از الماس در پروتزهای عصبی و شبکیه ای است. بنابراین، موفقیت این پروژه امیدهایی را برای افراد مبتلا به بیماری دژنراتیو و نابینایی فراهم می کند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه