تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391
افراد سیگاری خطر کوری را هم در پیش دارند

  افراد سیگاری خطر کوری را هم در پیش دارند

محققان گزارش دادند که سیگار کشیدن عامل حدود 20 درصد ازنابینایی ها درافراد بالای 50 سال است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، Andrew Lotery، یک متخصص چشم در بیمارستان Southampton درمورد افزایش خطر کوری درسیگاری ها هشدار داد.
اوهمچنین گفت که آزمایش ژنتیکی برای دژنراسیون ماکولای وابسته به سن (AMD) - علت عمده کوری در جهان غرب - می تواند به کاهش تعداد سیگاری ها کمک کند.
اوبه دنبال تحقیقات جدیدی که درمجله چشم منتشرشده است، دریافت که کمترازنیمی از بیماران در بیمارستان Southampton (47٪) ازارتباط بین مصرف سیگارو بیماری های چشم آگاه بودند ، اما بیش ازدوسوم (67٪) آنها، اگرازافزایش خطرابتلا به AMD مطلع شوند، به احتمال زیاد یا قطعا سیگار کشیدن را ترک خواهند کرد.
علاوه براین افراد سیگاری که دارای یک عامل خطر ژنتیکی هستند چهار برابر بیشتر احتمال ابتلا به این بیماری را نسبت به افراد غیرسیگاری دارند و تخمین زده می شود سیگار کشیدن عامل حدود 20 درصد ازنابینایی ها درافراد بالای 50 سال است.
پروفسور Lotery می گوید: "درحالی که مردم به خوبی ازعوارض منجر به سرطان، مشکلات تنفسی و بیماری های قلبی سیگار کشیدن آگاه هستند، دانش کمی از ارتباط آن با AMD و کوری دارند".
AMD، که می تواند یا از نوع مرطوب ویا خشک باشد، وقتی که سلول های ماکولا آسیب دیده وغیرفعال می شوند، رخ می دهد.اگر چه دژنراسیون ماکولای مرطوب را می توان با استفاده ازکلاس جدیدی از داروها به نام عامل ضد فاکتوررشد اندوتلیال عروقی (anti-VEGF agents)  تا حدودی درمان کرد، اما هیچ درمانی برای AMD خشک، وجود ندارد.
او گفت: "اگر چه هدف اصلی ما فهمیدن این بود که آیا آگاهی از خطر ژنتیکی AMD می تواند انگیزه ای برای ترک سیگارباشد یا خیر، اما این شروعی برای بررسی مزایا و معایب آزمایش ژنتیکی معمول نیز بود، روشن است  که نیاز گسترده ای برای هشدار به مردم  در مورد ارتباط بین سیگار کشیدن و کوری وجود دارد ".
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه