تاریخ انتشار: شنبه 16 اردیبهشت 1391
كودكان مادران سيگاري بيشتر با خطر ابتلا به اوتيسم مواجهند

  كودكان مادران سيگاري بيشتر با خطر ابتلا به اوتيسم مواجهند

متخصصان روانشناسي اطفال در آمريكا هشدار دادند احتمال ابتلا به اختلال اوتيسم در كودكاني كه مادران آنها در دوران بارداري سيگار مي‌كشيده‌اند، بيشتر است.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ايسنا، پروفسور امي كالك برينر در دانشگاه ويسكوسين مي‌گويد: اوتيسم در برگيرنده طيف وسيعي از اختلالات است كه مهارت‌هاي اجتماعي و ارتباطاتي بيمار را دچار اختلال و نارسايي مي‌كند. ما در اين آزمايشات مشاهده كرديم كه برخي از اين اختلالات در طيف اوتيسم بيش از برخي ديگر،‌ تحت تاثير عواملي چون سيگار كشيدن مادر در دوران بارداري هستند.

به گزارش روزنامه ديلي اكسپرس، اين متخصصان اطلاعات مربوط به صدها هزار كودك آمريكايي را كه در مدت مشخصي در 11 ايالت مختلف به دنيا آمده بودند و از آن جمله اطلاعات مربوط به كودكان مبتلا به اوتيسم را به دقت بررسي كردند.

بررسي اين اطلاعات تاييد كرد كه احتمال ابتلا به نوع فعال‌تر اختلالات اوتيسمي نظير«اختلال آسپرگر» در كودكاني كه مادرانشان در زمان بارداري سيگار مي‌كشيدند، 13 درصد بيشتر از كودكان مادران غيرسيگاري است.

اين يافته در واقع آشكار مي‌سازد كه بين استعمال سيگار و بروز انواع خاصي از اختلالات اوتيسمي ارتباط وجود دارد. آمارها نشان مي‌هد كه حدود 13 درصد از زنان باردار در آمريكا و انگليس سيگار مي‌كشند.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه