تاریخ انتشار: شنبه 16 اردیبهشت 1391
میرشفیعی: واکسن هایی با عوارض جانبی کمتر برای مبتلایان به لوسمی تولید کرده ایم

  میرشفیعی: واکسن هایی با عوارض جانبی کمتر برای مبتلایان به لوسمی تولید کرده ایم

مدیر گروه پاتوبیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از طریق ایمونوتراپی و تدوین روش های ایمونولوژی توانسته ایم عمر بعضی از لوسمی ها را به صورت غیرقابل باوری افزایش دهیم.
امتیاز: Article Rating
دکتر عباس میرشفیعی، مدیر گروه پاتوبیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با "بنیان" اظهار داشت: یکی از گروه های بسیار فعال ایمونولوژیست  طراحی واکسن، بهبود کیفیت واکسن و کارایی آن برای کنترل بیماری ایدز در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه این تیم ها روی تشخیص سریعتر، منطقی تر و کارایی واکسن ها کار می کنند تاکید کرد: فعالیت آنها فعلا در فاز مطالعاتی است اما این امید که در آینده بتوانند با طراحی پروتکل های منطقی به هدفی که دارند نزدیک شوند بسیار زیاد است.
دکتر میرشفیعی در ادامه بیان داشت: رشته ایمونولوژی رشته ای است که در علوم پزشکی فراگیر است و پلی بین مولکولار ژنتیک و کلینیک است. در ایمونولوژی بحث وسیعی در باره مکانیزم و عواملی که می تواند در تشدید بیماری های عفونی و همچنین در جهت درمان و طراحی داروهایی که در بیماری های عفونی می توانند موثر واقع شوند وجود دارد.
مدير گروه پاتوبيولوژي دانشگاه علوم پزشکي تهران همچنین گفت: بخشی از بحث های ایمونولوژی در خصوص نقص های ایمنی و کنترل و شناخت نقص ایمنی است. تشخیص درست نیز مرحله دوم و روش های درمانی نیز در مراحل بعدی است.
این استاد ايمنولوژي در خصوص بیماران نیازمند پیوند نیز گفت: در پیوند بحث اساسی این است که به چه طریق می توانیم عمر پیوند را افزایش دهیم و عواملی که باعث رد پیوند می شود را کاهش دهیم.
وی افزود: بخش دیگر مربوط به ساختن واکسن های جدید با کارایی بالاتر و با عوارض جانبی کمتر است که معمولا یکی از پیشرفت های ایمونولوژی در خصوص واکسن سازی و تنوع در واکسن ها است.
دکتر میرشفعیی همچین با بیان  اینکه به ندرت می توان بیماریی را پیدا کرد که بحث ایمونولوژی در آن مطرح نباشد نباشد تصریح کرد: یکی از پیشرفت های بزرگ ایمونولوژی در سرطان خون صورت گرفته است. از طریق ایمونوتراپی و تدوین روش های ایمونولوژی توانسته ایم عمر بعضی از لوسمی ها را به صورت غیرقابل باوری افزایش دهیم  و اینها معمولا ترکیباتی هستد که براساس توان طراحی ملکول هایی است که استفاده از آنها می تواند در کنترل برخی لوسمی ها به صورت کارآمد موثر شود و در مقابل برخی داروهای شیمیایی که می تواند عوارض جانبی بیشتری داشته باشد، با کارایی بیشتر و عوارض جانبی کمتر، حداقل به بیمار این فرصت را بدهد که سال های بیشتری را زندگی کند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه