تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 تیر 1393
 درمان بیماری‌های قلبی با تزریق مغز استخوان
مسئول سلول‌درمانی پژوهشکده رویان

  درمان بیماری‌های قلبی با تزریق مغز استخوان

مسئول سلول‌درمانی پژوهشکده رویان از ایجاد اولین کارخانه سلول‌درمانی خاورمیانه در تهران، درمان بیماری‌های قلبی و عروقی با تزریق مغز استخوان و نیز درمان چین و چروک از طریق سلول‌درمانی خبر داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان ناصر اقدمی گفت: معمولاً در علم پزشکی زمانی که می‌خواهیم فناوری جدیدی را وارد بازار کنیم چند مرحله وجود دارد یکی اینکه منتظر باشیم ببینیم دنیا چه می‌کند چرا که ممکن است فعالیت‌های زیادی کنیم و بعد شکست بخوریم در نتیجه در بهترین شرایط محصول و فناوری وارد می‌شود این همان کاری است که بسیاری از کشورهای حاشیه ما انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در این شرایط زمانی که تکنولوژی تغییر کند نمی‌توانند خود را با آن وفق دهند چرا که از همان ابتدا این فناوری در کشورشان تولید نشده است.

اقدمی گفت: روش دیگر آن است که از همان ابتدا در روند تولید فناوری وارد شده و هزینه کنیم و در پایان صاحب آن شویم در این صورت می‌توانیم تغییرات لازم را اعمال کنیم و وابسته به دیگر کشورها نشویم در نتیجه محصول ارزانتری را برای کشور داشته باشیم.

خودکفایی کشور در بحث سلول درمانی

مسئول سلول‌ درمانی پژوهشکده رویان تصریح کرد: اکنون کشور در بحث سلول‌درمانی به همین روش عمل کرده‌، حدود 10 تا 15 سال است که این فناوری را تولید کرده‌ایم و در سطح جهانی به خوبی پیش رفته‌ایم.

تولید غضروف برای درمان آرتروز

اقدمی گفت: در بحث درمان بیماری آرتروز و غضروف سازی به خوبی از سلول درمانی کمک گرفته‌ایم، این درمان 20 تا 30 هزار دلار در خارج از کشور هزینه می‌شود در حالی که هزینه‌ای بیش از یک هزار دلار برای ایران ندارد.

رفع چین‌وچروک پوست با استفاده از سلول درمانی

وی ادامه داد: همچنین در بیماری‌های پوستی و برای افرادی که دارای چین و چروک پوست شده‌اند سلول‌درمانی به کار گرفته می‌شود.

درمان بیماری‌های قلبی با تزریق مغزاستخوان برای اولین بار

اقدمی همچنین با اشاره به روند رو به رشد بیماری‌های قلبی در کشور و تعداد بالای مبتلایان قلبی افزود: در درمان بیماری‌های قلبی نیز از سلول‌ درمانی کمک گرفته‌ایم به طوری که نمونه‌‌ای ساده از مغز استخوان مبتلایان به بیماری‌های قلبی را گرفته، جدا می‌کنیم و در قلبشان تزریق می‌کنیم، این روش باعث کاهش میزان مرگ و میر آنها و بهبود عملکرد قلبی‌شان شده است.

ساخت کارخانه سلول‌درمانی خاورمیانه در تهران

وی افزود: تمام این خدمات به عنوان خدمات آزمایشگاهی در حال انجام است و اکنون نوید آن را می‌دهیم که به سمت ساخت کارخانه سلول‌درمانی پیش رفته‌ایم مسئله‌ای که در دنیا نادر است و در منطقه حرف اول را خواهیم زد.

مسئول سلول‌ درمانی پژوهشکده رویان در گفتگو با فارس ادامه داد: این کارخانه سلول‌سازی که در حومه تهران از سوی پژوهشکده رویان و با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) راه‌اندازی می‌شود بزرگترین پروژه در بحث تحقیقات خواهد بود که اکنون طراحی اولیه آن انجام شده، امکانات ابتدایی آن فراهم شده و فناوری را به سمت تولید صنعتی ظرف 3 تا 5 سال آینده خواهیم برد.

آغاز تحقیقات جدید برای درمان دیابت

اقدمی با توجه به شیوع بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت و سرطان در کشور گفت: در موضوع بیماری‌های غیرواگیر تحقیقات اولیه در حال انجام است به عنوان مثال در دیابت تحقیقات زیادی شده اما این بیماری بسیار پیچیده است چرا که در بحث کبد و سیستم مغزی مسائل پیچیده‌ای وجود دارد که با وجود نتایج اثربخش نمی‌توانیم به طور کامل آن را اعلام کنیم.

وی افزود: این در حالی است که پژوهشکده رویان نمی‌تواند به همه شاخه‌ها ورود کند به همین دلیل در برخی بیماری‌ها، خود بیماران مراجعه کرده و خواهان هزینه کردن هستند.

 پرداخت هزینه سلول‌درمانی از سوی بیماران کلیوی

اقدمی ادامه داد: در بیماری کلیه بسیاری از بیمارانی که به نارسایی مزمن کلیه مبتلا بوده‌اند به رویان مراجعه کرده و اعلام کرده‌اند که هزینه سلول‌درمانی را ظرف 10 سال می‌پردازند. این کار هم اکنون در حال انجام است.

اقدمی افزود: در سایر حوزه‌های نیز رویان توانایی سلول‌درمانی را دارد اما اگر خیرین وارد عمل شوند کمک زیادی به توسعه این فناوری‌ها خواهد شد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه