تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 تیر 1393
موفقیت دیگر محققان ایرانی در درمان سرطان سینه

  موفقیت دیگر محققان ایرانی در درمان سرطان سینه

محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی فرآیند اندازه گیری برون تنی قدرت اثر مهار کنندگان اروماتاز با استفاده از رده سلولی سرطان کبد (HepG2) و کیت الیزای استرون شدند، تا از این طریق بتوانند یک گام دیگر به درمان بیماری سرطان سینه نزدیک شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان ، این تحقیق به همت دکتر فرزین هادی زاده ، دکتر جواد بهروان ، دکتر بی بی فاطمه کلالی نیا و دکتر محمد جویا از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی اجرا و با شماره ثبت 79464 در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده است.

دکتر فرزین هادی زاده یکی از محققان این طرح در این زمینه گفت : اختراع حاضر شامل ارائه روشی برای ارزیابی برون تنی (سلولی) قدرت اثر مهارکنندهای آنزیم آروماتاز می باشد که در این روش از رده سلولی سرطان کبد انسانی (HepG2) و کیت الایزای استرون به منظور ارزیابی استفاده شده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد : سلولهای HepG2 استفاده شده در این اختراع به میزان زیادی آروماتاز را بیان می کنند و با اضافه کردن آندرستندیون (سوبسترا) به محیط کشت سلولی، آروماتاز آن را به استرون (فرآورده) تبدیل می کند.

به گزارش ایرنا هادی زاده اضافه کرد : در صورت اضافه کردن مهارکننده آروماتاز به محیط کشت، میزان استرون تولیدی کاهش می یابد و با ارزیابی استرون تولید شده به وسیله کیت الایزای استرون در غلظت های مختلف مهار کننده، قدرت اثر مهارکننده مشخص می شود.

این محقق برجسته دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این روش برای ارزیابی داروهای جدید مهار کننده آروماتاز کاربرد دارد.

هادی زاده گفت: این داروها به طور بالقوه در درمان سرطان سینه در خانم های یائسه قابل استفاده هستند و تحقیقات زیادی بر روی آنها در حال انجام است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه