تاریخ انتشار: شنبه 21 تیر 1393
بررسی میزان موثر بودن و ایمنی سلول درمانی برای بی اختیاری اداری

  بررسی میزان موثر بودن و ایمنی سلول درمانی برای بی اختیاری اداری

داروها و جراحی هایی با حداقل تهاجم برای ایمپلنت کردن یک ابزار تسمه مانند می تواند برای میلیون ها فردی که از استرس بی اختیاری ادراری رنج می برند موثر باشد اما همه کس به این درمان ها پاسخ مناسب نمی دهند. مطالعه ای جدید میزان موثر بودن و ایمنی سلول های بنیادی را به عنوان یک جایگزین برای روش های گفته شده مورد ارزیابی قرار داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، بی اختیاری ادراری  زمانی اتفاق می افتد که عضلات کف لگن که مثانه و میزنای را حمایت می کنند به حدی ضعیف شوند که قادر به جلوگیری از خروج ادرار به دلیل فشار موجود در شکم بنا به دلایلی مانند خندیدن یا سرفه نشوند. این وضعیت اغلب در زنان و در نتیجه بارداری و زایمان اتفاق می افتد.

مهندسی بافت روش جذابی را برای ترمیم اسفنکتر عضلانی ارائه می دهد. پیش از این منابع سلولی مختلفی مانند سلول های بنیادی مشتق از عضله اسکلتی، سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان  و سلول های بنیادی آدیپوز برای درمان بی اختیاری ادراری مورد استفاده قرار گرفته اند. سلول های بنیادی مشتق از عضله اسکلتی و سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان  یک جایگزین بالقوه برای درمان بی اختیاری ادراری بوده اند. با این وجود، در مقایسه با سلول های بنیادی آدیپوز، به دست آوردن مقادیر زیادی سلول های بنیادی مشتق از عضله اسکلتی و سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان  بسیار مشکل است.

در این مطالعه از پنج بیمار استفاده شدکه تمایل به استفاده از ایمپلنت نداشتند یا استفاده کرده بودند اما موفقیت آمیز نبوده است. آن ها با سلول های بنیادی آدیپوز ترکیب شده با کلاژن گاوی و سالین تیمار شدند.

این سلول های بنیادی از چربی زیر پوست جداسازی شده و به ندت سه هفته در آزمایشگاه کشت و تکثیر یافتند. سپس مخلوط این سلو لها با ژل کلاژن به بیمار تزریق شد و بیماران در دوره های سه، شش و 12 ماه بعد از تزریق مورد معاینه قرار گرفتند. هدف اولیه بررسی میزان موثر بودن کلی درمان از طریق تست سرفه بود. از پرسشنامه هایی برای تعیین میزان بهبود ذهنی استفاده شد.

بعد از شش ماه، یک نفر از پنج نفر تست سرفه منفی با مثانه پر نشان داد. بعد از یک سال، تست سرفه برای سه بیمار دیگر نیز منفی بود و دو نفر از آن ها از اظهار رضایت کامل داشتند و در نتیجه فرایند درمان برای بی اختیاری  ادراری در مورد آن ها پایان یافت. نتایج پرسشنامه نیز بهبود های ذهنی را در مورد همه پنج بیمار نشان داد.

این اولین مطالعه ای بود که از سلو لهای بنیادی آدیپوز اتولوگ در ترکیب با کلاژن برای درمان بی اختیاری ادراری در خانم ها استفاده کرد و نشان داد که استفاده از این سلول ها ایمن و قابل تحمل است. با این وجود، سهولت و کارایی درمان بهینه نبود و شاید محققین نیاز به درمان های تزریقی بیشتری داشته باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه