تاریخ انتشار: دوشنبه 30 تیر 1393
ارتباط داروهای آسمی با توقف رشد کودکان

  ارتباط داروهای آسمی با توقف رشد کودکان

آسم یک بیماری ریوی مزمن است که پراکنش وسیعی در آمریکا دارد. آمار نشان می دهد که یک نفر از 12 نفر در سراسر دنیا به آسم مبتلا هستند و این آمار در مور کودکان تا حدی بالاتر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، در حال حاضر کورتیکو استروئیدهای تنفسی تنها درمان ترجیحی هستند که  برای کنترل طولانی مدت آسم مورد استفاده قرار می گیرند. این داروها موثرترین دارویی هستند که برای درمان التهاب  مجاری تنفسی مورد استفاده قرار می گیرند. مطالعات نشان می دهد که کودکانی که دچار عفونت های تنفسی هستند به میزان بیشتری در معرض خطر ابتلا به آسم هستند.

این مطالعات نشان می دهد که گروهی از افراد که به کورتیکو استروئیدهای تنفسی احتیاج دارند ممکن است به دلیل عوارض جانبی استفاده از این داروها دچار توقف رشد شوند.

در این مطالعه محققین اثرات استفاده از کورتیکو استروئیدهای تنفسی را با داروهای غیر استروئیدی مقایسه کردند، هم چنین آن ها تاثیر دوزهای مختلف این داروها را نیز مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه نتایج 25 آزمایش و مربوط به 8471 کودک با آسم خفیف را مورد آنالیز قرار داد. از این 25 آزمایش، 14 آزمایش که شامل 5717 کودک بود میزان رشد سالانه را اندازه گیری کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که میزان رشد سالانه در کودکانی که از داروهای بی اثر(placebos) یا داروهای غیر استروئیدی استفاده کردند بین 6-9 سانتی متر بوده است اما در مورد گروهی که از کورتیکو استروئیدهای تنفسی استفاده کردند این میزان نیم سانتی متر بوده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه