تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391
غذاخوردن با عجله احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می دهد

  غذاخوردن با عجله احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می دهد

محققان عنوان کردند، افرادی که حریصانه غذا می خورند، نسبت به کسانی که به آهستگی وبا صرف وقت غذا می خورند، دو و نیم برابر بیشتر احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را دارند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، براساس تحقیقات جدید ارائه شده در کنگره بین المللی غدد درون ریز در فلورانس ایتالیا ، مردمی که حریصانه غذا می خورند، نسبت به کسانی که به آهستگی وبا صرف وقت غذا می خورند، دو و نیم برابر بیشتر احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را دارند.
در حالی که تعداد زیادی ازمطالعات، پرخوری و به سرعت غذا خوردن را با چاقی مرتبط دانسته اند، این اولین باراست که سرعت غذا خوردن به عنوان یک عامل خطر ابتلا به دیابت نوع 2 شناخته شده است.
یک تیم تحقیقاتی به رهبری دکترLina Radzeviciene  درلیتوانی، 234 بیمارتازه تشخیص داده شده مبتلا به دیابت نوع 2 را با 468 فرد فاقد این بیماری مقایسه کردند. شرکت کنندگان پرسشنامه طراحی شده برای جمع آوری اطلاعات درمورد عوامل خطرابتلا به دیابت را برای ارزیابی سرعت غذا خوردن آنها نسبت به دیگران (آهسته تر، همان اندازه، سریعتر) واندازه گیری بدن (قد، وزن، دور کمر و دور باسن) پرکردند.
پس از تنظیم سایرعوامل خطر(سابقه خانوادگی دیابت، تحصیلات، ورزش صبحگاهی، شاخص توده وزن بدن، دورکمر، مصرف سیگاروسطح تری گلیسرید پلاسما)، محققان دریافتند که عادت سریع غذا خوردن سبب افزایش بیش ازدو برابر خطرابتلا به دیابت نوع 2 می شود.
دیابت شیرین یک اختلال بسیار معمول ناشی ازسطوح بالای قند درجریان خون است که 6.4 درصد (285 میلیون) جمعیت سراسر جهان را درگیر کرده است و با افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی، سکته مغزی و آسیب چشم، پا و کلیه ها همراه است. در90٪ موارد دیابت نوع 2، استفاده ازانسولین بی تاثیر است.
دکترRadzeviciene  گفت: افزایش شیوع دیابت نوع 2 درسطح جهان، سبب تبدیل شدن آن به یک بیماری همه گیرشده است، به نظر می رسد این بیماری شامل تعامل بین زمینه های ژنتیکی و عوامل محیطی باشد. شناسایی فاکتورهای خطرقابل تغییر، ممکن است به مردم درکاهش ابتلا به این بیماری کمک کند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه