تاریخ انتشار: یکشنبه 05 مرداد 1393
استفاده از تکنیک IVF جدید می تواند موجب امنیت درمانی بیشتر شود

  استفاده از تکنیک IVF جدید می تواند موجب امنیت درمانی بیشتر شود

محققین برای IVF از روش جدیدی استفاده کرده اند که با استفاده ازkisspeptin به جای hCG دارای کارایی و امنیت بیشتری برای متقاضیان است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، تقریبا 3% زنان نابارور در آمریکا جهت باردار شدن از IVF استفاده می کنند. اما برای برخی از آن ها، این درمان می تواند عوارض جانبی شدیدی داشته باشد. مطالعه ای جدید جزئیاتی را از یک تکنیک جدید و ایمن تر ارائه کرده است که با تقویت تخمک گذاری در زنانی شود که متحملIVF شده اند می تواند تا 12 نوزاد جدید تولید کند.

در آمریکا از هر 8 زوج، یکی از آن ها با مشکلات بارداری مواجه هستند که در این میان یک سوم آن ها به دلیل مشکلاتی است که به زن بر می گردد. اغلب این ناباروری ها را با داروها و جراحی درمان می کنند اما زمانی که این روش ها کارایی نداشته باشند استفاده از روشی مانند IVF گزینه پیش رو خواهد بود.

روشIVF، شامل وارد کردن اسپرم به صورت دستی به درون تخمک در شرایط ازمایشگاهی است. در صورت لقاح موفقیت آمیز، جنین را درون رحم زن قرار می دهند. قبل از این روش، بیماران ممکن است به داروهای باروری قابل تزریقی مانند هورمون hCG نیاز داشته باشند. محققین می گویند ممکن است در نتیجه استفاده از برخی از این داروها، بیمارانی ک متحمل IVF می شوند دچار سندرم بیش تحریکی تخمدان شوند(OHSS).

سندرم بیش تحریکی تخمدان که موجب شروع تحریک بیش از حد تخمدان ها می شود می تواند منجر به تورم و دردناک شدن آن ها شود. در برخی موارد، زنان ممکن است سریعا دچار اضافه وزن، تنفس های بریده و کوتاه، دردهای شکمی و حالت تهوع شوند.

در این مطالعه محققین از هورمونی به نام Kisspeptin برای 53 خانومی که متحملIVF شدند استفاده کردند تا ببینند که ایا این هورمون می تواند به صورت ایمن تر و موثرتری تخمک گذاری را القا کند. بعد از این که هر کدام از زن ها یک تزریقkisspeptin را دریافت کردند، 51 نفر از ان ها تولید تخم های بالغ کردند و 49 نفر از این 51 نفر ایجاد یک یا دو جنین لقاح یافته کردند که می توانستند به رحم منتقل شوند. از این بین 12 نفر ار آن ها باردار شدند که در مقایسه با روش استانداردIVF که از hCG استفاده می کند، از دید محققین نتیجه بسیار خوبی محسوب می شود.

زنانی که از هورمونkisspeptin استفاده کرده اند دچار درد و تورم کمتری در تخمدان هستند. علاوه براین، این هورمون مانند hCG برای مدت زمان طولانی در خون باقی نمی ماند. این بدین معنی است که این هورمون سریع تر تجزیه می شوود و در نتیجه موجب فعالیت بیش از حد تخمدان ها نمی شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه