تاریخ انتشار: یکشنبه 05 مرداد 1393
استفاده از جوشانده Zhichan بعد از پیوند سلول های بنیادی عصبی در رت های پارکینسونی، نورون های دوپامینرژیک را بهبود می بخشد

  استفاده از جوشانده Zhichan بعد از پیوند سلول های بنیادی عصبی در رت های پارکینسونی، نورون های دوپامینرژیک را بهبود می بخشد

در مطالعات اخیر توجه و علاقه زیادی به درمان پارکینسون با افزایش محتویات دوپامینی و کاهش متابولیت های دوپامینرژیک در مغز وجود دارد. در مطالعه جدید محققین دریافته اند که استفاده از جوشاندهZhichan بعد از پیوند سلول های بنیادی عصبی می تواند تا حد زیادی موجب بهبود پارکینسون در رت ها شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین چینی در بیمارستان طب سنتی شانگ های، محتویات دوپامینی و متابولیت های دوپامینرژیکی را در مغز میانی رت های پارکینسونی شناسایی کرده اند که پیش از این با پیوند سلول های بنیادی عصبی و تجویز جوشانده Zhicahn تیمار شده بودند. برای این منظور علاوه بر تکنیکی مانند کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا برای بهینه سازی کلی از دی هیدروکسی فنیل استیک اسید و هومووانیلیک اسید و الگوریتم ژنتیکی استفاده شد.

نتایج نشان داد که پیوند سلول های بنیادی عصبی و تجویز جوشاندهZhichan سطوح دی هیدروکسی فنیل استیک اسید را  تا 10 برابر افزایش داد، این درحالی بود که پیوند سلول های بنیادی عصبی به تنهایی این میزان را تا 3برابر افزایش داده بود. سطح هومووانیلیک اسید تغییری را نشان نداد. این یافته ها نشان می دهد که بعد از پیوند سلول های بنیادی عصبی به موش های پارکینسونی، جوشانده Zhichan می تواند تمایز سلول های بنیادی عصبی به نورون های دوپامینرزیک را بهبود ببخشد.

نتایج بیشتر را می توان در Neural Regeneration Research (Vol. 9, No. 9, 2014) مشاهده کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه