تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 مرداد 1393
چگونه سلول های عصبی سرطانی می شوند؟

  چگونه سلول های عصبی سرطانی می شوند؟

محققین در مرکز سرطان نیویورک با کمک دانشمندان مدرسه پزشکی پنسیلوانیا برای اولین بار نشان داده اند که چگونه برخی سلول ها در مغز و سیستم عصبی سرطانی می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily،در این مطالعه محققین یک مهار کننده توموری به نام Merlin را مورد مطالعه قرار دادند. نتایج این مطالعه پرده از مکانیسمی برداشت که به موجب آن Merlin تومورها را مهار می کند و این مکانیسم در درون هسته ها عمل می کند. این دانشمندان کشف کردند که تومورهای مهارنشده سلولی از طریق یک سیستم پیام رسانی سلولی عمل می کنند که به آن سیگنالینگ hippo می گویند. این مطالعه مسیر و روش که این سیگنالینگ اتفاق می افتد را شناسایی کرده است.

شناسایی چگونگی و چرایی عملکرد این مسیر سیگنالینگ در مهار تومورها می تواند منجر به درمان های دارویی شود.  در سلول ها، مهارکننده های توموری برای جلوگیری از تقسیم غیرطبیعی سلول در بدن وجود دارند. فقدان Merlin منجر به ایجاد تومور در بسیاری از سلول های سیستم عصبی ما می شود. دو نسخه از این مهار کننده ها توموری وجود دارد که هر کدام  از این نسخه ها از یک والد به ارث می رسد. فقدان Merlin که به دلیل از دست رفتن تصادفی هر دو نسخه این ژن ها اتفاق می افتد می تواند منجر به ایجاد تومورهای پراکنده شود. از طرفی از دست دادن حتی یک نسخه یا به ارث بردن نسخه غیرطبیعی می تواند منجر به ایجاد شرایطی به نام نوروفیبروماتوزیز نوع2 شود. 

درمان موثری برای این تومورها به غیر از استفاده از جراحی های مکرر برای برداشتن تک تومورها(که نمی تواند تومورها را ریشه کن کند) و رادیوتراپی، وجود ندارد.

این محققین می گویند که می دانیم که فقدان مهارکننده تومورMerlin منجر به تکوین تومورهای سیستم عصبی می شود و به درک چگونه اتفاق افتادن آن بسیار نزدیک شده ایم. با فهمیدن چگونگی عملکرد آن، می توان از این اطلاعات استفاده کرده و داروهای جدید و موثری را ایجاد نمود.

پایان مطلب/ 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه