تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 مرداد 1393
روش های جدید ممکن است به بقای سلول های بنیادی پیوندی در بافت های آسیب دیده کمک کنند

  روش های جدید ممکن است به بقای سلول های بنیادی پیوندی در بافت های آسیب دیده کمک کنند

سلول های بنیادی امیدهای زیادی را برای درمان بافت ها و اندام های آسیب دیده ایجاد کرده اند؛ اما با استفاده از روش های پیوندی رایج میزان بقای سلول های بنیادی بسیار ضعیف است و در واقع میزان کارایی آن ها بسیار پایین می آید.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، روش های جدیدی ایجاد و تست شده اند تا میزان بقای این سلول ها را افزایش دهند و عملکرد درمانی آن ها را بعد از پیوند بهینه سازند. در مقاله ای تحت عنوان  Preconditioning Stem cells for in vivo delivery، محققین دانشگاه فلوریدا استراتژی های پیش گامانه ای را برای پیش شرطی سازی سلول های بنیادی قبل از پیوند مورد آزمون قرار داده اند تا این سلول ها را برای محیطی که شبیه محیط بافت آسیب دیده است آماده سازند.

این روش های پیش شرطی سازی ممکن است شامل مواجه سلول ها با میکرومحیط هایی با ویژگی هایی مانند سطح اکسیژن کاهش یافته، شوک حرارتی و استرس اکسیداتیو باشد. از طرف دیگر با استفاده از هیدروژل هایی که سلول های بنیادی درون آن ها قالب گیری یا کپسوله می شوند، ایجاد ریز بافت ها یا تجمعات سلول های بنیادی سه بعدی می کنند.

این مطالعه مروری قوی بر متدهای رایج پیش شرطی سازی سلول های بنیادی برای پیوند ارائه می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 19 شهریور,1393

لیلا عرب

طیبه عزیز <br />با سلام <br />در پژوهشگاه رویان در مورد سلول درمانی در دیستروفی FSHD طرح تحقیقاتی در حال اجراست.در صورتی که دیستروفی شما از این نوع است باید ابتدا به کلینیک نورولوژی بیمارستان بوعلی خدمت آقای دکتر دستجردی مراجعه بفرمایید.

یکشنبه, 16 شهریور,1393

طیبه

سلام من دیستروفی عضلانی دارم و تو وب سایتی در رابطه با ثبت نام در موسسه رویان برای درمان با سلول بنیادی پستی خوندم, <br /> <br />لطف کنید منو راهنمایی کنید چطوری باید ثبت نام کنم؟ <br /> <br />ممنونم

یکشنبه, 26 مرداد,1393

لیلا عرب

مژگان عزیز <br />با سلام <br />بله.محققین در این زمینه و برای پاسخ به سئوالاتی مانند سئوال شما در حال بررسی هستند.

یکشنبه, 26 مرداد,1393

لیلا عرب

نرگس عزیز <br />با سلام <br />لطفا برای ویزیت و بررسی به کلینیک نورولوژی پژوهشگاه رویان به شماره 22339951 تا 53 در روزهای چهارشنبه مراجعه کنید.

پنجشنبه, 23 مرداد,1393

نرگس مالکی

سلام <br />همسر من 40 سال داردو حدودا 10 ماه است به بیماری ALS مبتلا شده است. <br />واقعا اگر با سلول بنیادی بتواند درمان شود خیلی خوب است. <br />

ﺳﻪشنبه, 21 مرداد,1393

مژی

سلام. آیا از بافت های آسیب دیده بافت چشم نیز می باشد؟ یعنی اگر سلول بنیادی به چشم (مثلاً) شبکیه پیوند بخورد بقای چندانی نخواهد داشت؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه