تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 مرداد 1393
مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان به کار خود پایان داد

  مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان به کار خود پایان داد

پنجمین مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان که از شنبه11 مرداد ماه آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد. حضور اساتیدی از کشورهای آلمان، بلژیک و اسپانیا و طرح مباحثی در مورد سلول های بنیادی سرطانی، بیولوژی و طب ترمیم از نکات برجسته این مدرسه شش روزه بود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش  سایت خبری بنیان، مدرسه تابستانی امسال رویان، مانند سال های گذشته با استقبال 350 الی 400 دانشجو که مشغول تحصیل در رشته های مرتبط و در دانشگاه های مختلف سراسر کشور هستند قرار گرفت.

خبرنگار سایت خبری بنیان، به میان دانشجویان شرکت کننده در این مدرسه رفت و گفت و گویی با این دانشجویان درمورد نحوه آشنایی با مدرسه تابستانی، کیفیت مطالب ارائه شده، سطح علمی اساتید دعوت شده و... تهیه کرد.

آنچه در زیر می خوانید حاصل گفتگوی ما با دانش آموزان این مدرسه است.

یک دانشجوی رشته زیست شناسی سلولی تکوینی می گوید: امسال، سال دومی است که در این مدرسه شرکت می کنم. سال گذشته از طریق کانال های دانشجویی، اساتید و دوستانم از برگزاری آن مطلع شدم و امسال خودم پیگیری کردم. مطالب ارائه شده در هر دو سال بسیار جدید و برای فعالیت های ما مفید بوده است.
وی ادامه می دهد: نکته قابل توجه این مدرسه وجود هم اندیشی است که باعث بروز ایده های جدید می شود . من از اندیشه هایی که سال گذشته از اساتیدی که در این مدرسه حضور داشتتند در ارائه پایان نامه ام بسیار استفاده کردم. باید از کادر برگزار کننده این مدرسه تقدیر کرد.
یک دانشجو ترم چهارم رشته پزشکی هم درمورد نحوه آشنایی با این مدرسه توضیح می دهد: من از طریق ایمیلی که برایم فرستاده شد و از طریق آن فرم ثبت نام ارسال شد با این مدرسه آشنا شدم. از مطالب و کیفیت مدرسه بسیار راضی هستم و به نظرم محتوای مطالب ارائه شده عالی است.
دانشجوی دیگری که در رشته میکروبیولوژی تحصیل می کند می گوید: من با پیگیری هایی که انجام دادم و توسط سایت رویان متوجه شدم این مدرسه برگزار می شود.

عدم آشنایی دانشجویان با زبان انگلیسی باز هم اینجا خودنمایی می کند

درحالی که زبان انگلیسی زبان بین المللی است اما باز هم آشنایی مختصر دانشجویان با زبان انگلیسی از یک طرف و لهجه اساتید خللی را در درک مفاهیم ایجاد کرده است.

به طوری که یک دانشجوی ترم هشتم رشته میکروبیولوژی دانشگاه اصفهان با انتقاد از لهجه برخی از اساتید دعوت شده در این مدرسه گفت: لهجه برخی از اساتید و لغاتی که به کار میبرند بسیار تخصصی است و این امر باعث می شود بعضی از مطالب را متوجه نشوم. اما از آنجائی که تقریبا تنها کنفرانسی است که درمورد رشته زیست شناسی برگزار می شود، ترجیح دادم شرکت کنم و حداکثر استفاده را ببرم.
وی با تقدیر از تکنیک های عملی که در اواسط بحث آموزش داده می شود، ادامه می دهد: مطالب تئوری بسیار تخصصی و فقط مناسب کسی است که در رشته جنین شناسی و سلول های بنیادی در حال تحصیل است، در صورتی که در سایت مدرسه ذکر شده این مدرسه برای همه رشته های زیست شناسی و کشاورزی مناسب است .
دانشجوی ترم ششم رشته ژنتیک نیز با بیان اینکه دو سال است در این مدرسه شرکت می کند، درمورد نحوه آشنایی با این مدرسه توضیح می دهد: من دنبال مدرسه های تابستانی بودم و با این مدرسه از طریق اینترنت آشنا شدم. به طور کلی مطالب ارائه شده در مدرسه در هر دو سال از کیفیت خوبی برخوردار بود و تنها مشکل لهجه اساتید بود. یعنی انگلیسی زبان مادری آن ها نیست و به همین دلیل لهجه غیرقابل فهمی دارند.
وسعت ارائه مطالب در مدرسه تابستانی رویان ، دانشجویان رشته دامپزشکی را نیز به این مدرسه آورده است.  یک دانشجوی رشته دامپزشکی با بیان اینکه سطح مطالب ارائه شده بسیار بالا بود می گوید: با وجود بالا بودن سطح مطالب، متوجه آن ها می شدم و مشکلی با زبان و لجه اساتید نداشتم.
مدرسه تابستانی رویان بازهم  به اطلاع رسانی بیشتری نیاز دارد

اما در این میان بودند کسانی که باز هم از اطلاع رسانی ها بی بهره بودند و گله مند. به گونه ای که یک دانشجوی رشته زیست شناسی سلولی مولکولی با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی گفت: من از طریق دوستانم متوجه شدم این مدرسه برگزار می شود و به نظر من اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفته است . مطالب ارئه شده دقیقا متناسب با رشته ای که در آن مشغول به تحصیل هستم نیست اما برای آشنایی با سطوح علمی و تکمیل اطلاعات مناسب است.

ما هم برای کادر برگزار کننده مدرسه تابستانی رویان آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم سال آینده این مدرسه با حضور چشمگیرتر دانشجویان برگزار شود.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه