تاریخ انتشار: دوشنبه 13 مرداد 1393
روشی جدید برای کاهش تومورزایی در درمان هایی که با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القا شده صورت می گیرد

  روشی جدید برای کاهش تومورزایی در درمان هایی که با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القا شده صورت می گیرد

در مطالعه ای جدید توانایی استفاده از درمان etoposide برای متوقف کردن تشکیل تراتوما در iPSCهای استفاده شده برای درمان بیماری های قلبی مورد ارزیابی قرار گرفت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پتانسیلی که برای استفاده بالینی از تکنولوژی سلول های بنیادی پرتوان القا شده برای پیوند وجود دارد، پشت خطراتی که رشد سلولی تنظیم نشده(بویژه در ایجاد تومورها) نشان می داد مخفی مانده بود. در مطالعه ای جدید توانایی استفاده از درمان etoposide برای متوقف کردن تشکیل تراتوما در iPSCهای استفاده شده برای درمان بیماری های قلبی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این مطالعه تحت عنوان" مهار DNA توپوایزومرازII تومورزایی ناشی از  سلول های بنیادی پرتوان القا شده در درمان میوکارد را کاهش می دهد، محققین استراتژی را کشف کرده اند که به تنهایی با با همکاری سایر روش ها می تواند خطرات ناشی از تومورزایی را کاهش دهد. این کار نشان داده است که چگونه پیش تیمار با genotoxic etoposide می تواند به میزان معناداری رشد غیرطبیعی سلول ها را با برداشتن سلول های پرتوان آلوده شده پایین بیاورد و یک درمان کمکی  را برای ایجاد یک ترمیم قلبی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القا شده تثبیت کنند.

در واقع برای هر کسی که به دنبال بهره برداری از تکنولوژی iPSCها در مطالعات بالینی است، این استراتژی می تواند به طور معناداری خطر تشکیل تومور را کاهش دهد. علاوه براین، این مطالعه استراتژی معیاری را برای ارزیابی لوکالیزاسیون و تداوم درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی در مدل های بالینی ارائه می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه