تاریخ انتشار: دوشنبه 13 مرداد 1393
کشف روشی جدید برای ایجاد بافت های استخوانی و غضروفی

  کشف روشی جدید برای ایجاد بافت های استخوانی و غضروفی

محققین روش جدیدی را طراحی کرده اند که نشان می دهد با ساختارهای توالی یابی کننده، امکان ایجاد قطعات بزرگ تری از بافت های غضروفی یا استخوانی در مقایسه با تکنیک های متداول وجود دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، هدف از این روش ایجاد تولید هرچه قدر بیشتر استخوان از مقادیر کم سلول های بنیادی است. این روش قابل تزریق است و بنابراین می توان نواقص استخوانی مانند استئوپورز یا آرتریت را بدون عمل جراحی درمان کرد.

این محققین روش های تصویربرداری بالینی متعددی را به منظور دیدن رشد استخوان در محیط کشت به کار بردند. آن ها این بافت را برای دیدن فرایند رشد کشت دادند. با انجام این عمل آن هه روش جدیدی را برای ایجاد بافت های استخوانی و غضروفی کشت دادند. این روش از ترکیب بلوک های کوچک ریزساختارها و سلول های بنیادی استفاده می کند. سلول های بنیادی بلوک ها را در اپوکسی رزین یا پلی لاکتیک اسید کپسوله کردند. این امر منجر به ایجاد ذره های کوچکی از مواد شبه استخوانی می شود که در نهایت به هم می پیوندند. نتیجه حاصله ایجاد بافت قوی است که از نظر اندازه بزرگتر از محصولات سایر تکنیک ها است.

این محققین تصمیم دارند که بلوک های کوچک را در یک ژل تزریق کنند، بنابراین استخوان یا غضروف شروع به رشد در اطراف بلوک ها می کند. در روش های متداول، بافت بسیار آهسته شروع به رشد می کند و یا حتی در برخی از لبه های نواقص استخوان یا غضروف رشد نمی کند. اما استفاده از این بلوک های کوچک، برای سلول ها نقطه اتکا و لنگرگاهی ایجاد م یکند که به فرایند ترمیم سرعت می بخشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه