تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 مرداد 1393
استفاده از روش های bioprinting روی سطوح دو بعدی برای ایجاد برقراری ارتباط در ساختارهای سلولی سه بعدی

  استفاده از روش های bioprinting روی سطوح دو بعدی برای ایجاد برقراری ارتباط در ساختارهای سلولی سه بعدی

محققین مهندسی زیست پزشکی لوئیزیانا در مطالعه ای از یک روش جدید و بدون استفاده از ماتریکس، برای تولید اسفروئیدهای سلولی سه بعدی استفاده کرده اند که اطلاعات بدست آمده از روش های bioprinting روی سطوح دو بعدی را ترکیب می کند تا ارتباطی بین ساختارهای سلولی سه بعدی ایجاد کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، سلول ها در بدن ما هم در یک محیط سه بعدی قرار دارند مانند زمانی که گردتر هستند و هم می توانند حالت دو بعدی داشته باشند مانند زمانی که پهن می شوند. اما پیشرفت های زیادی اخیرا صورت گرفته است که از پرینترهای سه بعدی در علوم زیست پزشکی استفاده می کند و می تواند تصورات ما را از مهندسی بافت عوض کرده و ایجاد نمونه های ملموسی از بافت واقعی کند که در سلامت انسانی و مطالعات آینده نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

 امروزه پرینترهای سه بعدی مواد تکرار پذیری هستند که از نظر زیست شناسی و پزشکی  برای رفع نیازهای بدن در ترمیم آسیب ها و زخم ها و ... سازگار هستند. این محققین با استفاده از پرینترهای سه بعدی و مواد دیگر موفق به تولید بلوک های ساختمانی سازگار با سلول شده اند که از آن ها برای کنترل و مطالعه سلول ها در ابعاد سه بعدی و دو بعدی استفاده می کنند. این مطالعه بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا ما نیاز داریم که چگونگی قرار گرفتن سلول ها در ارتباط با یکدیگر و در قالب بافت یا طی فرایندهایی مانند ترمیم را هرچه بهتر بشناسیم و از طرفی دریابیم که چگونه سلول های آسیب دیده یا بیمار رفتار می کنند. از طرفی به این دلیل نیاز به شناخت محیط های دو بعدی و سلولی است که بخش های مختلف بدن از مواد مختلفی برای عملکرد استفاده می کنند که درک پیچیدگی و ترکیب این مواد برای فرایند bioprinting بسیار مهم است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه