تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 مرداد 1393
گرفتن سلول های سرطانی از جریان خون و سایر شاهکارهای مهندسی بیومکانیک

  گرفتن سلول های سرطانی از جریان خون و سایر شاهکارهای مهندسی بیومکانیک

محققین دانشگاه میشیگان پلت فرم میکروفلوئیدیک جدیدی را برای مونیتور کردن سیستم ایمنی قلب بیماران بعد از عمل قلبی طراحی کرده اند. این مطلب توضیح می دهد که عفونت های بعد از جراحی خطرات مهمی را برای برخی از بیماران دارند. این پروژه مثال بسیار خوبی از همکاری بین پزشکان و مهندسین است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، از جمله دستاوردهای این محققین طراحی یک پلیت شیشه ای با توپوگرافی در مقیاس نانو است که می تواند برای به دام انداختن و تست کردن سلول های توموری مهاجر که سرطان را با جریان خون منتقل می کنند مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم که بدون توجه به پروتئین های سطح سلولی و یا اندازه آن ها عمل می کند بسیار موثر است و به محققین اجازه جداسازی سلول های توموری زنده گردش کننده در خون را از نمونه های خونی می دهد و مطالعه جزئیات ناشناخته آن ها را مقدور می سازد و در نتیجه می تواند روزی منجر به بهبود ابزارهای تشخیصی شود.

علاوه بر این این محققین موفق به طراحی یک روش cutting-edge برای کشت سلول های بنیادی شده اند که به آن ها اجازه می دهد سریع و صحیح تمایز را پیش بینی کنند. این روش بیشتر بر مبنای طراحی داربستی مکانیکی برای سلول های بنیادی است که ویژگی های مکانیکی آن بر خصوصیات شیمیایی ان اولویت دارد و می تواند طب ترمیمی و درمان های دارویی را نیز تسهیل سازد. این داربست از پلی دی متیل سیلوکسان(PDMS) ساخته شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه