تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391
سلول های بنیادی روند التیام زخم را تسریع می کنند

  سلول های بنیادی روند التیام زخم را تسریع می کنند

روزی خواهد آمد که یک شکستگی نیاز به ماه ها زمان برای التیام زخم ندارد، در عوض، با تزریق مرهمی ساخته شده از سلول های بنیادی، سربازان و ورزشکاران ممکن است طی دو هفته بهبود یابند.
امتیاز: Article Rating
به  گزارش بنیان به نقل از gainesvilletimes، این پژوهش که در موش موفقیت آمیزبوده است، درحال حاضردرحال آزمایش بر روی گوسفند و بز است و روزی نیزمی تواند زندگی اسب ها یی را که از شکستگی پا رنج می برند، نجات دهد.
Steven Stice رئیس دانشگاه مرکزی Georgia گفت: امید است که این مرهم شکستگی، بتواند  تعداد موارد قطع عضو را درافراد آسیب دیده کاهش دهد.
او افزود: این ایده درمان سریعتر شکستگی می تواند شخص آسیب دیده را هر چه زودتربه فعالیت های روزمره زندگی بازگرداند و این برای سلامت روانی فرد و به همان اندازه سلامت جسمی او بسیارمهم است.
Stice و سایر محققان از سلول های بنیادی بزرگسالان و جنین انسان برای بیشتر تحقیقات خود استفاده می کنند. او گفت: سلول های بنیادی انسان ممکن است درتحقیقات دارویی ازسلول های موشی مفید تر باشند و با دقت می تواند موثر بودن یا سمی بودن یک دارو را پیش بینی کند.
Stice اضافه کرد که محققان هنوز از سلول های یکسانی که از جنین انسان در 12 سال پیش به دست آمده است، برای توسعه داروهای جدید استفاده می کنند. این جنین در یک کلینیک باروری دورانداخته شده بود، زیرا قادر به تولید فرزند زنده نبود. او استفاده از آن جنین را برای تحقیقات به اهدای عضو تشبیه کرده است.
Stice  گفت: این ایده که ما باید به طورمداوم از جنین های جدید استفاده کنیم کاملا بی معنی است.
همزمان با این مطالعه ، محققان یکی دیگر از دانشگاه های Georgia ، در تلاش برای تغییر سیستم ایمنی بدن خوک برای شبیه سازی آن به سیستم های انسانی هستند.
این تغییرات ممکن است محققان را قادرسازد که بدون رد پیوند، جزایریا سلول ها ی پانکراسی خوک را به انسان منتقل کنند.این فرایند می تواند یک درمان طولانی مدت برای دیابت دوران کودکی باشد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه