تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 مرداد 1393
نورون های پیوند شده  تبدیل به بخشی از مغز می شوند

  نورون های پیوند شده تبدیل به بخشی از مغز می شوند

محققین دانشگاه ماکس پلانک موفق شده اند با استفاده از نورون های بازبرنامه ریزی شده از سلول های پوستی، بافت عصبی بادوامی را در مغز ایجاد کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه لوگزامبورگ برای اولین بار نورون های بازبرنامه ریزی شده از سلول های پوست را به مغز موش پیوند کردند که توانستند مدت طولانی تری دوام داشته باشند. شش ماه بعد از پیوند، این نورون های دارای عملکرد به درون مغز الحاق می شوند. این موفقیت به ویژه به دلیل ثبات نورون های پیوند شده امیدها را برای درمان های آینده افزایش می دهد زیرا می توان نورون های بیمار و آسیب دیده را با نورون های سالم در مغز افراد پارکینسونی جایگزین کرد.

در آخرین آزمایش های صورت گرفته محققین دانشگاه ماکس پلانک  موفق شده اند با استفاده از نورون های بازبرنامه ریزی شده از سلول های پوستی، بافت عصبی بادوامی را در مغز ایجاد کنند. تکنیک سلول های بنیادی در تولید نورون ها یا سلول های بنیادی عصبی القا شده خاص در پتری دیش ها و با استفاده از سلول های پوست خود فرد، به طور قابل ملاحظه ای تطبیق پذیری سلول های پیوند شده را بهبود می بخشد.

موش های تیمار شده حتی تا شش ماه بعد از پیوند این سلول ها به درون هیپوکامپ و نواحی قشری مغز هیچ گونه عوارض جانبی منفی نشان  ندادند. نورون های پیوند شده به طور کامل به درون شبکه های مغزی الحاق می شوند. نورون ها فعالیت طبیعی را نشان می دهند و با ایجاد سیناپس های جدید با سلول های اصلی مغز ارتباط برقرار می کنند.

تست ها نشان می دهد که محققین پیوسته به دنبال درک بهتر این مطلب هستند که چگونه سلول ها را تیمار کنند که با موفقیت بتوانند جایگزین بافت مرده یا آسیب دیده شوند. این مطالعات بیشتر به دنبال یافتن دیدگاه های جدید در مورد نورون هایی هستند که در بیماران پارکینسونی از بین می روند و مسئول تولید دوپامین هستند.

مطالعات آینده به دنبال این خواهند بود که نورون های پیوندی بتوانند به طور مستقیم در مغز بیماران دوپامین تولید کنند و آن را به نواحی موردنیاز منتقل کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه