تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 مرداد 1393
پلاستیستی سلولی ممکن است سرنخ هایی را در مورد منشا سرطان سینه نوع تهاجمی ارائه  دهد

  پلاستیستی سلولی ممکن است سرنخ هایی را در مورد منشا سرطان سینه نوع تهاجمی ارائه دهد

ممکن است سلول های سینه سالم بتوانند خودشان را بسازند، برخی از آن ها این انعطاف را دارند که بعد از بلوغ تغییر یابند. این ها دلایلی است که دانشمندان به موجب آن ها برای باورند که مشابهت هایی بین این رخداد و منشا سرطان سینه تهاجمی وجود دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، محققین دانشگاه ایندیانا گزارش داده اند که سلول های سینه سالم که از محیط طبیعی شان جدا می شوند قادرند به نوعی از سلول ها تغییر شکل دهند که مشابه با آن هایی هستند که در کارسینومای متاپلاستیک مشاهده می شوند.

این محققین از بافت سینه داوطلبین سالم 12 رده سلولی ایجاد کردند. نیمی از آن ها را در ظروف کشت طبیعی قرار دادند و نیمی دیگر در ظروف های کشت که محتوی پروتئین های تجاری قابل استفاده بودند و ساختار حمایت کننده سینه را شبیه سازی می کردند، کشت داده شدند.

سلول ها در ظروف کشت طبیعی بدون تغییر باقی ماندند اما سلول ها در ظروف محتوی پروتئین به زیرنوعی از غضروف، استخوان، عضله، عصب و ملانوسیت تمایز یافتند.برخی از این سلول ها در کارسینومای متاپلاستیک سینه نیز وجود دارند.

جالب ترین بخش این مطالعه این بود که محققین تصور می کردند که زمانی که سلول ها به بلوغ می رسند به نهایت تمایز خود رسیده اند. اما در آزمایشات خود به نتایج متفاوتی رسیدند. آن ها دریافتند که سلول های بالغ دارای پلاستیستی هستند و قادرند به نوع دیگر از سلول ها تبدیل شوند.

به نظر می رسد در بافت سینه بالغ سلول هایی وجود دارند که هنوز دارای انعطاف برای تبدیل شدن به سلول های دیگر هستند و تمایز سلولی نهایی در مورد آن ها اتفاق نیافتاده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه