تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 مرداد 1393
اطلاعات جدید در مورد اثرات سمی داروهای سرطانی روی سلول های بنیادی قلبی

  اطلاعات جدید در مورد اثرات سمی داروهای سرطانی روی سلول های بنیادی قلبی

محققین کالج پادشاهی لندن در صدد مطالعه اثرات سمی داروهای سرطانی جدید بر سلول های بنیادی قلبی هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، در این مطالعه محققین به بررسی اثرات داروهای سرطانی جدید تحت عنوان مهارکننده های تیروزین کیناز پرداخته اند. اگرچه این داروها برای درمان انواع خاصی از سرطان ها موثر هستند اما گزارش های متعددی وجود دارد که این داروها اثرات سمی روی قلب دارند که علت آن ناشناخته مانده است.

این دانشمندان تصور می کنند که این داروها سلول های بنیادی قلبی را می کشند یا به آن ها آسیب می رسانند و در نتیجه توانایی طبیعی آن ها در حمایت عملکرد بافت قلبی را مهار می کنند. سلول های بنیادی، سلول هایی هستند که قادر به تکثیر و تمایز به سلول های بالغ دیگر هستند. این سلول ها این توانایی را دارند که سلول ها آسیب دیده را ریکاوری کنند. این فرایند در مورد بافت قلبی بسیار ضروری است زیرا سلول های عضلانی قلبی که از اهمیت بالایی برخوردار هستند نمی توانند خودشان را جایگزین کنند.

این پروژه به مطالعه اثرات سه داروی سرطانی مهار کننده تیروزین کیناز روی سلول های بنیادی قلبی خواهد پرداخت که در آزمایشگاه کشت داده شده اند. هدف مشاهده این مطلب است که سلول های بنیادی چگونه در سطح سلولی تحت تاثیر قرار می گیرند و چه تغییراتی در سیگنال های سلولی، پروتئین ها و فعالیت ژنی اتفاق می افتد.

این مطالعه ممکن است راه را برای ایجاد درمان های جدیدی که اثرات سمی داروهای سرطانی مهارکننده تیروزین کیناز را مهار می کنند، هموار کند. هم چنین این مطالعه می تواند اطلاعات بیشتری را در مورد بیولوژی سلول های بنیادی قلبی ارائه دهد که محققین بتوانند به موجب آن مسیرهای بیوشیمیایی را به منظور افزایش توانایی این سلول در ترمیم بافتی دست ورزی کنند.

این مطالعه در قالب بک پروژه دوساله با بودجه ای برابر 1300000 یورو برنامه ریزی شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه