تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 مرداد 1393
ابداع روش سریع و ارزان قیمتی برای تولید مولکول های ضد سرطان

  ابداع روش سریع و ارزان قیمتی برای تولید مولکول های ضد سرطان

محققان انگلیسی روش سریع و ارزانی را برای تولید مولکول های مصنوعی ابداع نموده اند که در مقابل سرطان همانند دفاع طبیعی بدن رفتار می کنند.این مولکول های مصنوعی خواص پپتیدهایی را دارند که در بدن افراد سالم به طور طبیعی تولید شده و با عفونت و سرطان مقابله می کنند. مولکول های مذکور در آزمایشگاه بر روی سلول های سرطان کولون نتایج موفقیت آمیزی در بر داشته اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday ، تحقیقات پیشین  این گروه در مورد کاربرد پپتیدهای مصنوعی در درمان سرطان با چالش هایی همراه بوده است.تولید مقادیر زیاد پپتیدهای مصنوعی  دشوار و پرهزینه است. علاوه براین اگر به عنوان دارو وارد بدن شوند قبل از این که فرصت عمل پیدا کنند به سرعت توسط مکانیسم های بیوشیمیایی بدن خنثی می شوند. در مطالعه اخیر پژوهشگران انگلیسی تکنیک جدیدی را ابداع نموده اند که به گفته آن ها با کمک روش مذکور برای تولید پپتیدهای مصنوعی موثر، نیاز به زمان طولانی و دستگاه های گران قیمت نیست. 
در این روش برای تولید پپتید های مصنوعی که triplex نام دارند از فرایندی به نام complex chemical self-assembly بهره گرفته شده است که منجر به تشکیل یک ساختار مشابه با مارپیچ سه بعدی پپتیدهای طبیعی می شود. محققان در توضیح این روش می گویند زمانی که مواد آلی با کلرید آهن در یک حلال مانند آب یا متانول ترکیب می شوند تشکیل پیوندهایی را می دهند و در عرض چند دقیقه ساختار به وجود آمده به نحوی روی هم تا می خورد که یک مارپیچ شکل می گیرد. در واقع دستورالعمل اتفاقات فوق درخود مواد شیمیایی وجود دارد. بعد از حذف حلال، triplex به صورت کریستال باقی می ماند. به گفته محققان از روش فوق برای تولید ساختارهای مولکولی پیچیده تر نیز می توان استفاده کرد. آن ها همچنین می گویند در عمل فرایند تولید مولکول های مصنوعی پیچیده تر است.  در طبیعت از روش فوق که نوعی self-assembly است برای تولید مولکول های نامتقارن نظیر پروتئین ها استفاده می شود اما پیاده کردن این روش در مورد مولکول های مصنوعی چالش بر انگیز تر است. triplex های تولید شده توسط این گروه برضد سلول های سرطانی کولون موثر بوده اند با این حال پژوهشگران می گویند قبل از به کار گیری این مولکول ها بر روی بیماران تحقیقات بیشتری در این مورد لازم است. 
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه