تاریخ انتشار: جمعه 24 مرداد 1393
پرده برداشتن از رفتار سلول های بنیادی روده انسان برای اولین بار

  پرده برداشتن از رفتار سلول های بنیادی روده انسان برای اولین بار

برای اولین بار محققین اطلاعات جدیدی را در مورد این که چگونه سلول های بنیادی روده انسان رفتار می کنند، به دست آورده اند و توانسته اند سرنخ های حیاتی از مراحل اولیه تکوین سرطان روده و این که چگونه می توان از وقوع آن جلوگیری کرد ارائه دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این مطالعه نشان داده است که چه مقدار سلول های بنیادی در روده انسان وجود دارد و این سلول ها چگونه رفتار می کنند و در تمام مدت تکامل می یابند. این مطالعه نشان داده که درون روده سالم، سلو لهای بنیادی در رقابت دایم با یکدیگر هستند و تنها تعداد مشخصی از آن ها می توانند در یک زمان درون یک ناحیه وجود داشته باشند(نیچ). با این وجود زمانی که آن ها این سلول های بنیادی را در تومورهای اولیه بررسی کردند، مشاهده کردند که تعداد و رقابت بین آنها برای بقا در یک ناحیه به شدت افزایش می یابد. نتایج نشان می دهد که بین فعالیت سلول های بنیادی و ایجاد سرطان رابطه مستقیمی وجود دارد.

این مطالعه به بررسی مستقیم سلول های بنیادی در بدن انسان با استفاده از یک toolkit طراحی شده پرداخته است. این toolkit با اندازه گیری تصادفی جهش هایی که به طور طبیعی در سلول های بنیادی پیر شده اتفاق می افتند عمل می کند.

 این جهش های تصادفی مانند حلقه های موجود در تنه درخت که نشان دهنده چگونگی رشد درخت در گذر زمان هستند، ثابت می کنند که چگونه این سلول های بنیادی عمل می کنند. این تکنیک که می تواند سلول های بنیادی انسانی را در نیچ خودشان بررسی کند می تواند تصویر صحیح تری از رفتار آن ها ارائه دهد.

تاکنون در مورد سلول های بنیادی روده انسانی اطلاعات زیادی در دست نبوده است. اما آن ها توانسته اند شباهت های زیادی را بین روده انسان و موش پیدا کنند. درنتیجه اطلاعات به دست آمده در مورد فعالیت سلول های بنیادی در موش می تواند تا حدی قابل بسط به انسان باشد و در نتیجه ابزار مناسبی را برای پیش بینی سرطان روده ایجاد کند.

نکته مهم دیگر این است که از این روش مطالعاتی می توان برای بررسی سلول های بنیادی در سایر قسمت های بدن انسان مانند پوست، پروستات، ریه و ... استفاده نمود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه