تاریخ انتشار: شنبه 23 اردیبهشت 1391
سلول های بنیادی دندان به عنوان هدف درمانی جدید

  سلول های بنیادی دندان به عنوان هدف درمانی جدید

سلول های بنیادی نابالغ پالپ دندان انسان را می توان به راحتی از پالپ دندان کودکان و بالغین که در طول بازدید های معمول دندان کشیده می شوند، به دست آورد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medindia، ویژگی های سلولهای بنیادی مشتق از بافت های دندانی که ممکن است آنها را به عنوان درمانی مفید و مناسب برای پیوند قرار دهد در دو مطالعه منتشر شده در شماره اخیر Cell Transplantation مورد ارزیابی قرارگرفته است.
گروهی از محققان برزیلی و آمریکایی ، ازسلول های بنیادی نابالغ پالپ دندان انسان (IDPSCs) به عنوان یک منبع جایگزین برای سلول های بنیادی پرتوان القایی (iPSCs)، که می توانند از انواع مختلفی از بافت های بالغ مشتق شوند، استفاده کردند.
بر اساس نظر نویسندگان این مطالعه، تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی ، فرصت های جدیدی را برای افزایش درک انسان ازبیماری های ژنتیکی و جنین شناسی در پیش روی ما قرار می دهد و احتمالا تاثیرشگرفی در غربالگری داروها و آزمایشات سم شناسی در آینده خواهند داشت.
این نویسندگان خاطر نشان کردند ، با وجودیکه روش بازبرنامه ریزی (reprogramming) برای ساخت سلول های بنیادی پرتوان القایی نسبتا جدید است ، نیاز به بهبود روش ها، کارایی و انتخاب نوع سلول دارد.
این محققان گزارش کردند که آنها به راحتی و در یک مدت زمان کوتاه موفق به برنامه ریزی مجدد سلول های بنیادی نابالغ پالپ دندان به iPSCs که دارای ویژگی های سلول های بنیادی پرتوان هستند، شدند.
دکتر Patricia C.B. Beltrao-Braga نویسنده این مطالعه گفت:  سلول های بنیادی نابالغ پالپ دندان انسان را می توان به راحتی از پالپ دندان کودکان و بالغین که در طول بازدید های معمول دندان کشیده می شوند، به دست آورد.  IDPSCs انسان از نظر ایمنولوژیکی ویژه هستند ومی توانند بدون نیاز به مهار سیستم ایمنی مورد استفاده قرار گیرند ، این سلول ها برای برنامه های کاربردی سلول درمانی از جمله بازسازی نقص های جمجمه ای ارزشمند می باشند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه