تاریخ انتشار: شنبه 01 شهریور 1393
کشف ارتباط بین بیماری های پوستی و سندرم مرگ قلبی ناگهانی

  کشف ارتباط بین بیماری های پوستی و سندرم مرگ قلبی ناگهانی

محققین دانشگاه کوئین ماری لندن که در ژنتیک پوستی متخصص هستند به بررسی ارتباط بین بیماری های پوستی و بیماری های قلبی پرداخته اند که می تواند امیدوارنه به پیش بینی سندرم مرگ ناگهانی قلبی کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،  محققین موفق شده اند ارتباطی را بین وضعیت پوستی به نام palmoplantar keratoderma و یک اختلال قلبی به نام کاردیومیوپاتی بطن راست بدون ریتم شناسایی کنند. اختلال پوستی palmoplantar keratoderma موجب ایجاد کالوس های ضخیم و دردناکی در کف دستان و پاها می شود. سالانه بیش از 600 فرد سالم زیر 35 سال قربانی مرگ قلبی ناگهانی می شود بدون این که توضیحی برای این مطلب وجود داشته باشد.  این مرگ ناگهانی اغلب به وسیله اختلالات قلبی وراثتی اتفاق می افتد. این دو وضعیت(مرگ قلبی و بیماری پوستی) اغلب به دلیل یک اختلال پروتئینی  اتفاق می افتد که در ترکیب و تنظیم دسموزوم نقش دارد. اشتباه دسموزومی بدین معنی است که سلول های قلبی و پوستی می توانند به نوعی جدا شده و ارتباط مناسبی با سلول های مجاور نداشته باشند. برخلاف داشتن اشتباه های ژنی مشابه برای دسموزوم ها، افراد می توانند علایم متفاوت بسیار وسیعی داشته باشند. برخی اختلالات قلبی و برخی دیگر اختلالات پوستی و برخی دیگر هر دو را دارند. محققین می خواهند بدانند که چرا این مساله اتفاق می افتد و چرا اشتباه در دسموزوم می تواند بسیار خطرناک باشد.

پرفسور Kelsell در این زمینه می گوید: کشف دسموزوم ها در مورد سندرم مرگ ناگهانی قلبی زمانی اهمیت پیدا می کند که ما نگاهی به پوست داشته باشیم. بنابراین برنامه کنونی برگشتن به پوست برای درک سندرم مرگ ناگهانی قلبی با جزئیات بیشتر است. این محققین امیدوارند که با درک مکانیسم های ژنتیکی و بیماری راه های جدیدی را برای هدف قرار دادن اختلالات قلبی در قالب درمان های جدید پیدا کنند.

تکنولوژی سلول های بنیادی به محققین اجازه می دهد که سلول های پوستی را به سلول های قلبی تبدیل کنند. در چند سال گذشته این امر به محققین امکان مطالعه اختلالات قلبی به صورتی که پیش از این امکان پذیر نبود را فراهم آورده است. تکنیکی که در این جا استفاده خواهد شد می تواند سرنخ های جدیدی را برای درمان در آینده ارائه دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه